Kamila Magálová vraj prichádzala v piatok večer do bratislavského Domu kultúry Ružinov s trémou, akoby išla na vlastnú premiéru. Dávnej Roxane sa pripomenuli všetky chvíle, ktoré kedysi prežívala s pôvodným slovenským muzikálom Pavla Hammela a Mariána Vargu Cyrano z predmestia, a preto počas predstavenia mala chvíľky, že by najradšej aj ona vyskočila na javisko. „Žiaľ, Marika Rökk (nestarnúca operetná hviezda - pozn. red.) je len jedna, mne dvadsaťdva rokov prešlo a javisko patrí mladým. Soňa Norisová je krásna, mladá, vie spievať a tancovať a najmä z nej žiari radosť. A to je to najdôležitejšie, to sme mali aj my, a preto na nášho Cyrana z predmestia ľudia dodnes spomínajú.“ Jozef Benedik, ktorý spoločne s Kamilou Magálovou po predstavení pokrstil cédečko s muzikálovými piesňami, gratuloval drsnejšie: „Dušan Cinkota má šťastie, že ma moja žena udržala, lebo som ho chcel zraziť z javiska a zaspievať si namiesto neho. Všetko mi išlo, všetky texty, spolu s Kamilou sme si dali aj duet.“ Ján Štrasser, ktorý je s Kamilom Peterajom autorom textov, nevidel do premiéry z nového naštudovania nič. „Dívam sa ako naivný divák a netajím, že som dojatý. Pred rokmi bol Cyrano z predmestia naše dieťa, dnes je vnúčaťom a k tým má človek sentimentálnejší vzťah.“ Libretistke Alte Vášovej sa nový Cyrano zdal profesionálnejší, ten dávny však vrúcnejší. Nebol to ojedinelý názor. Hoci sa tlieskalo aj postojačky, nevyhnutné porovnávania vyzneli skôr v prospech minulosti. Pôvodný Cyrano z predmestia bol divadelnejší, dnes je to najmä o pesničkách, s výnimkou aj herecky silného Dušana Cinkotu. Zaujímal nás názor Mariána Vargu, ktorý tiež videl nového Cyrana na premiére po prvý raz. Mimochodom, keď pri záverečnej klaňačke prichádzal na pódium, zožal najsilnejší potlesk. Nechcel sa však vyjadriť. Najprv si musí utriediť dojmy, máme sa ozvať o dva týždne.
BARBORA DVOŘÁKOVÁ