Market) minulý týždeň vyhlásil, že v súvislosti s údajnými ekonomickými nezrovnalosťami cestovky odstupuje od kúpy, momentálne akoby nikomu nepatril. Alfatourácke ústredie i pobočky sú zavreté a ľudia nevedia, ako sa domôcť svojich peňazí. Jedna skupina klientov žiada odškodné za nepríjemnosti spojené s predčasným návratom z Grécka, kde mal Alfatour dlhy voči gréckym partnerom, druhá požaduje vrátiť peniaze za zrušené zájazdy. „Nechápem, ako môžu ľudia sedieť na zadku a nič nerobiť, ak ich niekto okradol,“ neskrýva hnev Bratislavčanka Želmíra Mišíková, ktorej Alfatour dlhuje 23-tisíc korún za zájazd kúpený v auguste. „Zákonne chcem svoje peniaze späť, ale v tomto štáte zrejme neexistuje právny krok, aby sa to dalo urobiť. Nejde o to, koľko dlhujú, aj keby to bolo 500 korún, ide o princíp.“ Situáciu zneprehľadňuje to, že Alfatour nešiel do konkurzu a nevyhlásil ani insolventnosť. Napriek tomu sa Európska cestovná poisťovňa (ECP), v ktorej bol Alfatour za Čóriho poistený proti insolventnosti (ale za neskoršieho majiteľa už nie), chystá vyplácať náhradu škôd. „Budeme to vyplácať len tým, ktorí majú u nás nahlásené poistenie a kúpili si zájazd do konca júla,“ hovorí riaditeľka ECP M. Mrvová. „Vzhľadom na neskoršiu neplatnosť zmluvy o poistení insolventnosti zájazdy kúpené od augusta nemôžeme akceptovať.“ Podľa bývalého majiteľa Čóriho si „treba uvedomiť, že po 22. júli, teda po uzavretí zmluvy o kúpe všetky financie prijímala a nakladala s nimi VOS Reality Market. Od nej treba žiadať náhradu škôd. Na to, aby sa odstúpilo od zmluvy, totiž musí byť súhlas oboch strán, alebo rozhodnutie súdu o súhlase s odstúpením“. VOS Reality Market stále trvá na vyrovnaní celej záležitosti súdnou cestou.