Klaunovský nos je protestom proti týraniu detí

BRATISLAVA (SME - and) - Kúpou červeného klaunovského nosa môže tretí rok po sebe každý z nás podporiť detskú linku záchrany, a tak vyjadriť nielen empatiu týraným a zneužívaným deťom na Slovensku, ale aj pomôcť zmierniť ich utrpenie. Informovala o tom ..

BRATISLAVA (SME - and) - Kúpou červeného klaunovského nosa môže tretí rok po sebe každý z nás podporiť detskú linku záchrany, a tak vyjadriť nielen empatiu týraným a zneužívaným deťom na Slovensku, ale aj pomôcť zmierniť ich utrpenie. Informovala o tom včera riaditeľka nadácie Slovenská nádej dieťaťa Mariana Kováčová. Kampaň s názvom Deň červených nosov potrvá celý október a november a počas nej si môže každý zakúpiť červený nos za 30 korún v obchodných domoch Tesco, novinových stánkoch, pobočkách a predajniach Eurotelu. Výťažok z predaja je určený predovšetkým na prevádzku detskej anonymnej telefónnej linky, ktorá je jednou z alternatív odhaľovania týrania a zneužívania detí. „Keby sme túto zbierku nerealizovali, odpoveďou na telefonáty 300 detí denne by boli hluché linky,“ zdôraznila M. Kováčová. Podľa jej slov sa v roku 1997 predalo takmer 43-tisíc červených nosov, v minulom roku to už bolo takmer 54-tisíc a vyzbieralo sa tak 1,9 milióna korún. Pre majiteľov červených nosov je tento rok pripravené prekvapenie. Okrem žrebovania cien sa bude konať aj benefičný koncert, na ktorý budú mať vstup voľný. „Určite si červený nos kúpim, pretože viem, že ide o ľudí a o deti. Veľmi rád ich podporím,“ povedal hudobník Pavol Hammel, podobne zareagovali aj ďalšie známe osobnosti ako M. Noga, Š. Skrúcaný, M. Moravcová a J. Ďurovčík. Pripomeňme, že na Slovensku ročne zaznamenávajú odborníci okolo 500 prípadov týrania a zlého zaobchádzania s dieťaťom a vyše 400 prípadov sexuálneho zneužívania maloletých. Americké výskumy však upozorňujú, že odhalené prípady predstavujú len desať percent zo všetkých prípadov, ktoré sa v praxi vyskytujú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu