Vydal: Computer press
Cena: 367,- Sk
Komunikovať s istotou znamená vedieť, čo a ako povedať tomu pravému v tej správnej chvíli. A toto „vedieť“ znamená dnes už dopredu niekoľkonásobne zvýšiť svoje šance. Veď obchodník, ktorý nevie jednať s ľuďmi, častejšie prehráva, ako víťazí. A práve preto vznikol tento sprievodca členitými cestami ľudského dorozumenia. Každé jednanie medzi ľuďmi, keď má byť úspešné, vyžaduje aspoň minimálny stupeň dôvery, a tak aj táto kniha začína „Získaním dôvery druhých“ a až potom rieši naše časté problémy vo vzájomnej konverzácii, neochotu počúvať (uznajte, že počúvanie nie je čakanie na príležitosť hovoriť) alebo naprík-lad neschopnosť ospravedlniť sa „bez servilnosti alebo škrípania zubov“. K najdôležitejším kapitolám môžeme zaradiť tie, kde sa čitateľ dozvie ako „kritizovať, ale neublížiť“, ako „otupiť hrot kritiky“ a predovšetkým, ako vhodne „reagovať na urážky, vychvaľovanie sa, ľahostajnosť, …“ Ako pikantný a zároveň veľmi užitočný bonbónik na záver sú pripravené dve kapitoly. Prvá o možnostiach „minimalizácie nedorozumení medzi mužmi a ženami“ (rada pre mužov: uznajte a odmeňujte úspechy žien, rada pre ženy: vyhnite sa flirtovaniu, aby ste zabránili vytvoreniu záväzkov v inej oblasti) a druhá o rozdielnych kultúrnych a obchodných zvykoch medzi národmi. Jednotlivé rady sú očíslované a zoradené podľa toho, akým problémom sa zaoberajú, a okrem podrobných doporučení zahŕňajú aj konkrétne príklady z praxe. Výraznou prednosťou je rýchla orientácia v knihe a okamžitá dostupnosť potrebných informácií.