októbra 1999 v budove Slovenskej národnej galérie filmologický seminár s názvom Priestor vo filme. Hlavným zámerom seminára je predstaviť 3 x 2 súčasné pozície filmovej teórie, respektíve naznačiť jej spojenia v priestore (východ - západ). Oslovení filmoví teoretici z východnej Európy si pozvali na spoločnú prácu hosťa zo Západu. Jednotlivé prednášky by pritom mali postupovať v rôznych perspektívach: od priestorovosti umenia až po topografiu, typológiu filmového priestoru (miesta), mali by sa taktiež dotýkať aj ďalších základných okruhov ako filmovosti priestoru, postáv vo filmovom priestore či sociopolitických súradníc filmového priestoru. Pozvanie na seminár prijali: Wieslaw Godzic (Poľsko), Bjorn Sorenssen (Nórsko) - zaoberať sa budú americkým filmom Truman Show režiséra P. Weira; Anti Randviir (Estónsko) a Altti Kuusamo (Fínsko) - ich prednášky sa budú dotýkať estónskeho filmu Georgica režiséra S. Keedusa; Jacqueline Stoeckler (USA) a Jan Bernard (Česká republika) sa budú venovať americkému filmu Voľný pád režiséra J. Schumachera.
Po projekciách a prednáškach by mali nasledovať panelové diskusie. V rámci sprievodných akcií sa uskutočnia aj prezentácie aktuálnych čísiel filmovokritických časopisov Iluminace, Biograph, Cinepur a Kino-Ikon.
Na bratislavskú časť seminára voľne nadviaže aj tretí ročník interpretačného a interdisciplinárne orientovaného filmologického seminára, ktorý by mal byť pokračovaním série česko-slovenských stretnutí venovaných mysleniu o filme. Seminár, ktorý organizuje Asociácia slovenských filmových klubov v spolupráci so Slovenským filmovým ústavom, Sorosovým centrom súčasného umenia, s Českým centrom v Bratislave a s podporou švajčiarskeho kultúrneho fondu Pro Helvetia, sa uskutoční v dňoch od 21. do 24. októbra 1999 vo Vyšnej Boci. Toto stretnutie na bratislavský seminár nenadväzuje len časovo, ale aj tematicky, je venované kritickému uvažovaniu o podobách, premenách a hraniciach priestoru (miesta) vo filme.