„Vôbec sa nečudujem, že to tak skončilo, veď slovenský automobilový trh je totálne presýtený, navyše naozaj bohatí ľudia si z princípu nekúpia autá, v ktorých si vozili zadky ľudia s povesťou ekonomických gangstrov,“ zhodnotil včerajšiu dražbu flotily železiarenských korábov majiteľ jedného z košických autobazárov. Aukcia 6 Mercedesov, 14 BMW, 1 Toyoty Lexus, 4 Nissanov Patrol a 1 Mitsubishi Pajero trvala necelú polhodinu. Zúčastnilo sa na nej neporovnateľne viac zvedavcov a novinárov ako samotných dražiteľov. Do dražby sa zapojili len traja vážni záujemcovia, ktorí vydražili 4 automobily. Megalomanský autopark je od včerajška chudobnejší o Mercedes S 600 L, za ktorý bývalé vedenie krachujúcej fabriky vyplatilo 4,839 milióna korún. Auto s čiernou metalízou, vyrobené v roku 1996 so 108-tisíc najazdenými kilometrami, vybavené navigačným systémom, telefónom, palubným počítačom, chladničkou a ďalšími drobnosťami, si odniesol za vyvolávaciu cenu 2,184 milióna jediný záujemca. Rovnako jediný dražiteľ mal záujem o najchudobnejšieho príbuzného zo série Mercedesov C 180. Vozidlo vyrobené v roku 1994 so strešným oknom, s airbagom a so 140-tisíc kilometrami na tachometri vyšlo nového majiteľa na 297 100 korún. Nadobúdacia cena vozidla bola 1,194 milióna korún. Vydražiť sa podarilo aj jeden bavorák BMW 540 iA. Nadobúdacia cena 2,831 milióna korún, vyvolávacia cena 994 700. Z pätice terénnych vozidiel vydražili akurát Nissan Patrol vyrobený pred dvoma rokmi, na ktorom železiarenskí bossovia stihli najazdiť niečo pod 22-tisíc kilometrov. Jediný dražiteľ si odnáša vozidlo, ktorého nadobúdacia hodnota bola 2,289 milióna za 872 100 korún. „Som trochu sklamaný. Očakával som, že predáme aspoň desať automobilov,“ povedal na záver dražby Dalibor Gajdoš z odboru finančných investícií, ktorý zabezpečuje predaj aktív VSŽ.
MIKULÁŠ JESENSKÝ