„Dúfam, že sa to ešte zmení,“ vyhlásil trochu prekvapujúco na margo slnečnej oblohy šéfdizajnér tímu Jordan-Honda Mike Gascoyne. „Našim tromfom by mal byť dážď,“ vysvetlil vzápätí včera pre SME jeden z hlavných strojcov tohtoročných úspechov tímu enfant terrible Formuly 1 Eddieho Jordana. Stávkové kancelárie v Nemecku zaradili jednotku Jordana Nemca Heinza Haralda Frentzena (1967), ktorý pred nedeľňajšou Veľkou cenou Európy na okruhu v Nürburgringu stráca na vedúce duo Häkkinen - Irvine (obidvaja majú po šesťdesiat bodov) iba desať bodov, až na štvrté miesto s pomerom na víťazstvo 10:1. „To je dobré, stále mu neveria. Ani po triumfe na Monze. To by nám mohlo hrať do karát. Heinz Harald je spoľahlivý, no a my sme mu do monopostu pripravili niekoľko noviniek. Aké? Také, aby bojoval o titul majstra,“ tajnostkársky dodal šéfdizajnér a išiel sa pozrieť na prácu svojich mechanikov, ktorí pripravovali žlto-čierne monoposty na dnešné voľné tréningy. Päťdesiatjedenročný Gascoynov šéf Eddie Jordan bol vo svojich prognózach triezvejší. „O titul sa tohto roku pobijú Ferrari s McLarenom. My sme však urobili obrovský pokrok. Tretie miesto v Pohári konštruktérov by nám však nemalo ujsť. Ale ktovie? Čo ak naozaj zaprší? Potom sa môže stať hocičo. Heinz Harald je doma, po Michaelovi Schumacherovi je nemeckým lídrom. V publiku bude mať obrovskú podporu, a to by ho malo motivovať,“ povedal E. Jordan a potisol si svoje štýlové okuliarky na oči a na jednu zo svojich tímových „babies“ zakričal: „Jane, tu sukňu chcem zajtra vidieť trochu vyššie. A tvár sa tak, ako by sme mali byť šampiónmi my… Neviem, všetko ukáže zajtrajší kvalifikačný tréning,“ obrátil sa Jordan opäť k SME. „Od toho sa bude odvíjať aj naša tímová stratégia. Dúfam, že zabojuje aj Damon Hill. Ktovie, či to nebude jeho posledná Grand Prix.“ Čoraz hlasnejšie sa totiž hovorí, že na predposlednej VC Malajzie by mal Hilla na Jordane nahradiť Jarno Trulli jazdiaci za Prost Peugeot. „Tohto roku by som bol spokojný s dvoma tretími miestami - v jednotlivcoch i v konštruktéroch. Po Monze nás však začali oslovovať čierne kone. Tak prečo tieto hlasy nenaplniť?“
ĽUDO PETRÁNSKY ml.,
Nürburgring