sť 50 km/h. V časoch, keď začala pod Tatrami premávať, teda v roku 1970, sa dala nazvať pokrokom v miestnej doprave, ale odvtedy uplynulo už 30 rokov. Konzorcium GVT Tatry, ktoré je víťazom konkurzu na výrobu a dodávku nových električiek, však bude dnes prezentovať svoj model, ktorý sa oproti starému popýši o 10 ton nižšou hmotnosťou, klimatizáciou, vstupmi pre vozičkárov a rýchlosťou 80 km/h. Prvá z objednaných 14 súprav by mala byť vyrobená do konca roka, do budúceho augusta ju už Tatranci budú skúšať na svojich koľajniciach. Keďže tohtoročná turistická sezóna prekvapila prudkým nárastom návštevníkov Vysokých Tatier, je možné, že ak tento trend potrvá, popradskí železničiari doobjednajú ďalšie kusy novej električky, alebo sa pokúsia zrekonštruovať starý typ. Nočnou morou však ešte stále zostáva cesta motorovým vlakom z Popradu cez Studený Potok do Tatranskej Lomnice, na ktorej musí zahraničný návštevník nadobudnúť nepríjemný pocit návratu do histórie. (kim)