BRATISLAVA (SME - tk) - Podľa anylýzy spoločnosti Intercredit Bratislava je najefektívnejšie vymáhanie nesplatených pohľadávok medzi 14. až 30. dňom po lehote ich splatnosti. Intercredit sa od roku 1993 zaoberá ochranou veriteľov. Táto činnosť spočíva v detaile rešerší bonitných informácií, ako aj vo vymáhaní pohľadávok mimosúdnou, ale aj súdnou cestou od národných a medzinárodných dlžníckych spoločností. V minulom roku spoločnosť poskytla asi 12-tisíc obchodných informmácií, tohtoročný objem odhaduje Ľubomír Špirko, riaditeľ spoločnosti na viac ako 15-tisíc informácií. Ak sa podnikateľ rozhodne vymáhať pohľadávky touto mimosúdnou avšak legálnou cestou, zaplatí Intercreditu províziu do 10 percent objemu pohľadávky, čo je stále menej ako vyše 20-percentné úroky prekleňovacích úverov. „Dnes 85 % našich služieb využívajú väčšie spoločnosti, zaznamenávame však stúpajúci záujem malých a stredných podnikateľov“, dodal Ľ. Špirko. Minuloročný obrat firmy dosiahol 25 mil. Sk s každoročným rastom okolo 30 percent. Obrat za prvých 6 mesiacov tohto roka dosiahol 12 mil. Sk.