Iba deväť percent majiteľov televízorov a rádií vie, za čo platí koncesionárske poplatky

BRATISLAVA (SME - ata) - Iba necelých deväť percent majiteľov televíznych a rozhlasových prijímačov vie, že koncesionársky poplatok platia za vlastníctvo prijímača. Až 37 percent opýtaných v nedávnom prieskume agentúry Communications, ktorý zhotovila ...

BRATISLAVA (SME - ata) - Iba necelých deväť percent majiteľov televíznych a rozhlasových prijímačov vie, že koncesionársky poplatok platia za vlastníctvo prijímača. Až 37 percent opýtaných v nedávnom prieskume agentúry Communications, ktorý zhotovila pre STV a Slovenský rozhlas, uviedlo, že koncesionárske poplatky sa platia za príjem programu, 22 percent si myslí, že za prevádzku programu a 12, že za služby telekomunikácií. Trend masového neplatenia koncesionárskych poplatkov v posledných rokoch spôsobila podľa predstaviteľov verejnoprávnych inštitúcií absolútna neinformovanosť a nevedomosť verejnosti o zmysle koncesionárskych poplatkov, ale aj zlý zákon, ktorý vo veľkom umožňoval nepresnú evidenciu a vlastníctvo prijímačov načierno. Ku koncu roka 1998 tak podľa odhadov agentúry Communications neplatila koncesionárske poplatky približne polovica fyzických osôb, ale až takmer 90 percent právnických osôb. Preto je podľa zástupcov STV a SRo dôležité prijať novelu zákona o koncesionárskych poplatkoch, ktorá bude meniť princíp prihlasovania majiteľov prijímačov. Novela by mala vychádzať z celkom nových databáz vlastníkov prijímačov, ich evidencie, kontroly, vyberania i vymáhania poplatkov. Iniciátori zmeny súčasného zákona pritom zdôrazňujú, že výška poplatkov - 30 korún mesačne za rozhlasový prijímač a 70 za televízor - by sa nemala meniť a zostala by tak po Albánsku druhou najnižšou v Európe. V tejto súvislosti sú zaujímavé aj ďalšie výsledky prieskumu agentúry Communications, podľa ktorých iba vyše 30 percent ľudí vie, koľko mesačne platí za prijímač, 4 percentá dokonca vôbec nevedia, že také niečo treba platiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu