m zasadnutí oboch snemovní predložil správu, z ktorej vyplýva pripravenosť leteckej dopravy USA na rok 2000. Súčasne však varuje pred možnými problémami v zahraničí, hoci neuviedol podrobnosti. K. Mead informoval Kongres, že prišiel čas vypracovať smernice, ktoré umožnia alebo znemožnia americkým leteckým spoločnostiam, resp. v rámci programov spoločného kódovania letov prevádzkovať linky do krajín s nedostatočným riešením „vírusu tisícročia“. Riaditeľka Federálneho úradu pre leteckú dopravu (FAA) Jane Garveyová uviedla, že informácie Medzinárodnej organizácie pre leteckú dop-ravu sú rozhodujúce pre osud medzinárodných letov. FAA začal oneskorene riešiť tento problém v stovkách svojich počítačov, ktoré tvoria systém kontroly leteckej premávky. Hoci termín americkej vlády - 31. marec - nestihnú, J. Garveyová sľúbila, že úpravy, testy a prevádzku nových systémov začnú do 30. júna. FAA dúfa, že všetkých 65 systémov kontroly leteckej premávky stihnú upraviť, odskúšať a sprevádzkovať do konca júna. Do konca februára sa tak však stalo len v prípade 21 systémov, čiže 32 % z celkového množstva. Úrad zároveň vypracoval nú-dzové plány pre prípad zlyhania systémov a J. Garveyová zdôrazňuje, že bezpečnosť nebude ohrozená a v prípade potreby bude znížený počet letov. K. Mead však uprednostňuje riadne vykonanú prácu pred dodržaním umelo určeného termínu. Tento názor zdieľajú aj ostatné zodpovedné úrady a letecké spoločnosti.
Hlavný účtovný výbor (GAO) však považuje prognózy šéfky FAA za príliš optimistické a kritizuje predovšetkým nedostatočné odskúšanie počítačových systémov zo 60. rokov, ktoré spracúvajú životne dôležité radarové informácie počas približovania lietadiel k letiskám. Americká Asociácia leteckej dopravy (ATA) vyjadrila spokojnosť s postupom FAA. „Doma sa všetko dostáva pod kontrolu a z medzinárodného hľadiska musíme počkať na výsledky ICAO,“ povedal riaditeľ ATA Tom Browne.