e spoločenskosti. Ľudia sa stýkajú menej často a bezprostredne. Primkýnajú sa k najbližšej rodine, ktorá im umožňuje zabudnúť na reálny svet. Dokonca aj širšia rodina sa niekedy stáva príťažou. Z toho vyplýva silnejúci vplyv médií - ich pôsobeniu sa obyvatelia Slovenska v súkromí svojich domovov čoraz viac oddávajú. Tretím trendom je stále väčšia dôležitosť peňazí. Ľudia ich dnes pokladajú za najdôležitejší činiteľ hýbuci svetom, v čom tesne predbiehajú aj Boha. Otvorene sa o nich dá rozprávať len s manželkou či manželom, ale o to viac na ne všetci myslia. Na druhej strane mnohí Slováci začínajú rozumieť tomu, že štát ich nezachráni ani im nedokáže výrazne v životnom úspechu pomôcť. Nastáva postupná zmena myslenia smerom k túžbe po zmene, úspechu a samostatnosti na základe presadenia samého seba. Tento vývin je však veľmi postupný. Zmena sa nevzťahuje len na prácu či životný štýl - súvisí s ňou aj zlepšujúce sa stravovanie a celková starostlivosť o seba. Obyvateľstvo sa presúva od mastných a mäsitých jedál k ovociu, zelenine, mliečnym výrobkom či cereáliám. Vo všeobecnosti možno povedať, že ľudia si už dávajú oveľa väčší pozor na to, čo kúpia a ktorej značke veria.