Unilever s čistým ziskom 1,6 mld dolárov

BRATISLAVA (SME - r, tv) - V druhom štvrťroku vzrástol predaj Unileveru medziročne o 3 %. Jeho prevádzkový zisk vzrástol o 18 % na 1,249 miliónov USD. Čistý zisk spoločnosti predstavoval za druhý štvrťrok 809 miliónov USD, čo predstavuje nárast zisku ...

BRATISLAVA (SME - r, tv) - V druhom štvrťroku vzrástol predaj Unileveru medziročne o 3 %. Jeho prevádzkový zisk vzrástol o 18 % na 1,249 miliónov USD. Čistý zisk spoločnosti predstavoval za druhý štvrťrok 809 miliónov USD, čo predstavuje nárast zisku o 11 %. Odbyt a zisk zosilneli v uvedenom štvrťroku na trhoch v Ázii a Pacifiku, kde sa ekonomiky oživili a začali opäť rásť. Dobré výsledky boli dosiahnuté aj v Severnej Amerike, Afrike a krajinách Stredného východu. Predaj v západnej Európe stúpal, avšak pokračujúca ekonomická kríza v Rusku priviedla odbyt v celej Európe k stagnácii. Odbyt v Latinskej Amerike ovplyvnila ekonomická recesia. Za posledných šesť mesiacov predstavovali tržby spoločnosti 22,63 miliardy USD. V porovnaní s rokom 1998 to predstavuje zlepšenie predaja o 1 %. Polročný prevádzkový zisk dosiahnutý za toto obdobie sa zvýšil o 9 % na 2318 miliónov USD. Čistý zisk takisto vzrástol o 9 % na 1551 miliónov USD. „V druhej polovici roku 1999 by mali zostať ekonomické podmienky viac-menej stabilné, hoci nemožno predpovedať, aké budú ekonomické vplyvy súvisiace s celosvetovým problémom prechodu na rok 2000,“ komentoval perspektívu predseda predstavenstva spoločnosti Antony Burgmans. „Určité zrýchlenie rastu ekonomiky v západnej Európe bude možno kompenzované spomalením rastu v Severnej Amerike. Oživenie ekonomického rastu vo východnej Ázii by mohlo byť kompenzované existujúcimi problémami v Latinskej Amerike a vo východnej Európe. V druhej polovici roku 1999 predpokladáme, že dosiahneme minimálne takú úroveň rastu ako v uplynulom štvrťroku,“ podčiarkol.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu