BRATISLAVA (SME - dam) - Kampaň Slovenského rozhlasu v tlačových médiách avizujúca zmenu formy platby koncesionárskych poplatkov nezneužíva peniaze daňových poplatníkov. V rozhovore pre SME to povedal riaditeľ marketingu SRo Ľubomír Zeman. Kampaň sa uskutočňuje barterovým spôsobom, čo znamená, že sa nedotýka rozpočtu SRo. Výška koncesionárskeho poplatku pre SRo pritom zostáva nezmenená a mení sa len forma platby pre koncesionárov, a to prostredníctvom inkasa, ktoré vyberá Slovenská pošta. „Tridsať korún ako výška koncesionárskeho poplatku je po Albánsku najnižší poplatok v Európe,“ uviedol Zeman, pričom zdôraznil, že všetky platby občanov sa dostanú do SRo a budú použité na výrobu a vysielanie programu. „Peniaze platiteľov neskončia v nejakom imaginárnom štátnom vreci.“ Príjmy SRo pozostávajú z koncesionárskych poplatkov (45 percent), z dotácie zo štátneho rozpočtu (37 percent), z reklamy (12 percent) a ostatných výnosov z hlavnej činnosti (6 percent). Snahou SRo je pritom podľa Zemana najmä to, aby bola uvedená inštitúcia úplne nezávislá a to predpokladá „upraviť zdroje financovania tak, aby dominovali príjmy z koncesionárskych poplatkov a aby sa podiel štátu znížil len na služby, ktoré si objedná, ako je napríklad zahraničné vysielanie SRo“. Suma, ktorú SRo dostane zo štátneho rozpočtu, je zatiaľ necelých 268 miliónov korún a ak sa nepodarí zvýšiť príjmy z koncesionárskych poplatkov, môže sa SRo dostať v tomto roku do straty 70 miliónov. SRo je pritom inštitúciou so 73-ročnou tradíciou a podľa prieskumu Ústavu pre výskum verejnej mienky, ktorý bol realizovaný na vzorke 1347 respondentov, aj najdôveryhodnejšou inštitúciou v SR. „Túto pozíciu nechceme stratiť,“ uzavrel Zeman.