Kampaň SRo o zmene platby koncesionárskych poplatkov nezneužíva peniaze daňových poplatníkov

BRATISLAVA (SME - dam) - Kampaň Slovenského rozhlasu v tlačových médiách avizujúca zmenu formy platby koncesionárskych poplatkov nezneužíva peniaze daňových poplatníkov. V rozhovore pre SME to povedal riaditeľ marketingu SRo Ľubomír Zeman. Kampaň sa ...

BRATISLAVA (SME - dam) - Kampaň Slovenského rozhlasu v tlačových médiách avizujúca zmenu formy platby koncesionárskych poplatkov nezneužíva peniaze daňových poplatníkov. V rozhovore pre SME to povedal riaditeľ marketingu SRo Ľubomír Zeman. Kampaň sa uskutočňuje barterovým spôsobom, čo znamená, že sa nedotýka rozpočtu SRo. Výška koncesionárskeho poplatku pre SRo pritom zostáva nezmenená a mení sa len forma platby pre koncesionárov, a to prostredníctvom inkasa, ktoré vyberá Slovenská pošta. „Tridsať korún ako výška koncesionárskeho poplatku je po Albánsku najnižší poplatok v Európe,“ uviedol Zeman, pričom zdôraznil, že všetky platby občanov sa dostanú do SRo a budú použité na výrobu a vysielanie programu. „Peniaze platiteľov neskončia v nejakom imaginárnom štátnom vreci.“ Príjmy SRo pozostávajú z koncesionárskych poplatkov (45 percent), z dotácie zo štátneho rozpočtu (37 percent), z reklamy (12 percent) a ostatných výnosov z hlavnej činnosti (6 percent). Snahou SRo je pritom podľa Zemana najmä to, aby bola uvedená inštitúcia úplne nezávislá a to predpokladá „upraviť zdroje financovania tak, aby dominovali príjmy z koncesionárskych poplatkov a aby sa podiel štátu znížil len na služby, ktoré si objedná, ako je napríklad zahraničné vysielanie SRo“. Suma, ktorú SRo dostane zo štátneho rozpočtu, je zatiaľ necelých 268 miliónov korún a ak sa nepodarí zvýšiť príjmy z koncesionárskych poplatkov, môže sa SRo dostať v tomto roku do straty 70 miliónov. SRo je pritom inštitúciou so 73-ročnou tradíciou a podľa prieskumu Ústavu pre výskum verejnej mienky, ktorý bol realizovaný na vzorke 1347 respondentov, aj najdôveryhodnejšou inštitúciou v SR. „Túto pozíciu nechceme stratiť,“ uzavrel Zeman.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu