v" sa z dovolenky vracali predčasne, iní leteli podľa plánu, ale početná skupina ešte zostala na Kréte, lebo sa vzbúrila proti predčasnému odchodu. Všetkých sa tak či tak dotkli nepríjemnosti súvisiace s finančnými problémami, do ktorých sa dostala spomínaná cestovka. Tá totiž včasným neuhradením platieb najprv vyvolala nedorozumenie s gréckym partnerom na Santorini, k čomu sa neskôr vymáhaním vlastných pohľadávok popridávali aj jej ďalší grécki partneri na Kréte a Rodose. Odchody "alfatourákov" z týchto ostrovov tak získali nežiaduco dobrodružný nádych. "Mali sme krásnu dovolenku, až na posledné dva dni," priznala včera na letisku opálená pani Dagmar Šimonová. Najprv sa pozastavila nad tým, že zo Saturu, teda z cestovky, s ktorej dovolenkármi mali letieť domov, od nich deň pred odchodom žiadali podpísať vyhlásenie, že neuhradili letenku. Pritom Šimonovci mali v Alfatoure letenku riadne zaplatenú. Vzápätí opísala postavenie ďalších klientov Alfatouru, ktorí ešte zostali na Rodose: "Chceli odísť, ale nebolo miesto v lietadle. Od 1. septembra sú vraj ubytovaní len na dobrú vôľu majiteľa hotela, lebo je to zaplatené len do 31. augusta a majiteľ od každého žiada priplatiť 70-tisíc drachiem." Kým ešte vo štvrtok - po tom, ako sa Alfatour a Európska cestovná poisťovňa s Grékmi dohodli - sa zdala situácia klientov vyriešená a bezmála 400 ľudí sa malo na gréckych ostrovoch riadne dorekreovať, v piatok sa všetko zmenilo. "Pôvodne sme to s Grékmi dohodli ústne," vysvetlila riaditeľka poisťovne Mária Mrvová, "ale v piatok prišiel fax, že klienti Alfatouru na Santorini majú ubytovanie zaplatené len do 6. septembra. Nemohli sme ďalej riskovať. Poisťovňa musí plniť poistnú udalosť, preto sme pristúpili k repatriácii všetkých klientov."