denníka pred štyrmi mesiacmi rozsiahlu reklamnú kampaň v lukratívnom vysielacom čase a podľa odborníkov na mediálny trh mala zapôsobiť informácia o čítanosti NO ako bomba a zvýšiť tak predajnosť tohto denníka. Špecialisti na médiá pritom poukazujú na to, že denník pôsobí v zhode s televíziou P. Ruska, čo môže byť nielen podnet pre Radu pre rozhlasové a televízne vysielanie SR, ale aj pre Protimonopolný úrad SR, lebo môže ísť o nekalú súťaž poškodzujúcu ostatné denníky. Denná čítanosť NO podľa prieskumu agentúry Markant stúpla v porovnaní medzi začiatkom mája a prelomom júla a augusta približne z 55-tisíc na 130-tisíc čitateľov. V spravodajstve Markízy sa pritom neuviedol interval spoľahlivosti, ktorý sa pohybuje v rozpätí od 85 300 do 175 400 čitateľov. Podľa informácií SME bol počet predaných výtlačkov Národnej obrody v máji 12-tisíc a v júni 11-tisíc výtlačkov. Riaditeľka agentúry Markant T. Rosová vyhlásila, že výsledky prieskumu sú objektívne a že ona nie je človek, ktorý by mal posudzovať, čo má Markíza vysielať v hlavnej spravodajskej relácii. Na otázku, či takáto prezentácia môže poškodiť iné denníky, odvetila: „Nemyslím si to. Už len vznik nového produktu na trhu, ktorý celkovo klesá, môže spôsobiť, že inému ubudne.“ T. Rosová zároveň podotkla, že reklama a mediálna podpora Národnej obrode výrazne pomohli. Šéfredaktor spravodajstva a publicistiky TV Markíza Ľ. Lintner, ktorý je zároveň členom dozornej rady spoločnosti vydávajúcej denník Národná obroda, povedal, že zaradenie materiálu o čítanosti Národnej obrody v spravodajstve nepovažuje za neseriózne. „Som ochotný zaradiť do vysielania akýkoľvek materiál, ktorý bude analyzovať prieskum iného média.“ Lintner ale zároveň pripustil, že uvažuje nad otázkou, či v prípade prezentácie Národnej obrody Markízou ide alebo nejde o nekalú konkurenciu. „Je to nový prvok na mediálnej scéne, že redaktori pracujúci v TV Markíza sa zjavujú zároveň v denníku Národná obroda a Markíza dáva tomuto médiu veľký priestor. Zrejme sa okolo toho rozprúdi diskusia. Neviem ale, či je to otázka pre protimonopolný úrad,“ poznamenal Lintner. Združenie vydavateľov sa nedávno dohodlo, že od jesene začne pravidelne vydávať overené údaje o nákladoch a predajnosti jednotlivých periodík.