BRATISLAVA (SME - nč) - „Polícia, čakajte, ste v poradí,“ ozve sa po vytočení telefónneho čísla 158, ktoré patrí bezplatnej pohotovostnej linke polície. Podľa informácií Policajného zboru (PZ) je táto linka vždy funkčná, pretože je zapojená tak, aby sa mohlo dovolať i viac občanov naraz. V praxi sa však občas stáva, že kým sa volajúci spojí so službukonajúcim policajtom, môže ubehnúť až niekoľko minút, pretože linku obsluhujú naraz len dvaja policajti. Podľa operačných pracovníkov linky tiesňového volania sú častým dôvodom pomalého spojenia občania, ktorí volajú s problémom, ktorý je mimo kompetencie PZ, alebo hrajúce sa deti. „Občas nám sem volajú ľudia s tým, že majú mačku na streche alebo podobné hlúposti. Kým vybavíme týchto volajúcich, ostatní musia čakať,“ hovorí operačný pracovník linky. Problém je však podľa pracovníkov linky aj v technickom zabezpečení zo strany telekomunikácií, pretože aj v prípade, ak volajúci zloží pred spojením sa s policajtom, linka ostáva ešte chvíľu obsadená. Vo vyjadrení hovorkyne PZ Marty Bujňákovej sa uvádza, že číslo 158 je určené pre občanov, ak niekto potrebuje rýchlu pomoc polície. Tá však nezávisí iba od rýchlosti presunu hliadky k miestu činu, ale aj od rýchlosti telefonického spojenia.