„Problém Nafty Trade vždy treba posudzovať komplexne, pretože také tvrdenie, že Mercedes vám dám zadarmo, ale za Trabant zaplatíte 20 miliónov, samo osebe ukazuje, že to nie je dobré riešenie. Takže vždy je potrebné poznať konkrétne detaily, konkrétne dohody. Je logické, aby sa aktíva Nafty Gbely, ktoré boli rozdelené do dvoch spoločností, opätovne zlúčili do Nafty Gbely. Ale to zlúčenie musí byť také, že SPP pritom nebude platiť dlžoby pána Poóra, ale reálnu hodnotu.“
Kto napokon stanoví cenu, za ktorú bude SPP ochotný kúpiť Naftu Trade?
„Vláda. SPP je totiž štátny podnik a podľa zákona o štátnom podniku môže zakladateľ, teda ministerstvo hospodárstva, rozhodovať o výdavkoch do 5 miliónov korún, nad 5 miliónov musí dávať výnimku vláda.“
Čiže SPP bude teraz rokovať s Aradom a potom výsledok predloží ako návrh vláde na schválenie?
„Áno, presne tak. SPP predloží prostredníctvom ministerstva hospodárstva návrh a vláda o ňom rozhodne.“
Cez víkend ste rokovali so zástupcom Druhej obchodnej o riešení Nafty Trade, nedospeli ste však k dohode. V čom je problém?
„Teraz bežia rokovania, o ktorých som informovaný iba z médií a z memoranda, ktoré som dostal od pána Kaníka. Akékoľvek informácie o konkrétnych záveroch by mali byť zverejňované až po tom, keď sa urobí konkrétna dohoda. Pretože aj to, čo sa teraz prednáša ako bombastické, sa nakoniec môže ukázať ako cenovo neprijateľné a SPP si to nebude môcť dovoliť.“
DUŠAN DEVÁN