ácii by sa mal zaoberať parlament, pre nezhody v koalícii plénum ešte pred parlamentnými prázdninami o zákone napokon nerokovalo. V súvislosti s návrhom SDĽ Lipšic včera povedal, že podľa nálezu Ústavného súdu SR došlo novelou zákona o veľkej privatizácii v roku 1994, keď právomoc rozhodovať o priamych predajoch prešla z vlády na Fond národného majetku, „k neprípustnému zákonnému obmedzeniu ústavou priznanej pôsobnosti vlády ako najvyššieho orgánu výkonnej moci“. Podľa Lipšica z princípu ústavnej rovnováhy vyplýva, že ani zákonodarca nemôže voľne disponovať s jednotlivými zložkami moci v štáte a aj zákonodarný orgán je viazaný ústavou. Znamená to, že právne normy odoberajúce vláde ako najvyššiemu orgánu výkonnej moci rozhodovaciu právomoc nie sú v súlade s ústavou. „Nezamýšľal som sa nad tým, aká bola motivácia SDĽ. Pokiaľ chceme vecne argumentovať a prinášať návrh vecných riešení, musíme sa pohybovať v ústavnom rámci,“ dodal Lipšic. Podpredseda KDH V. Palko vyjadril presvedčenie, že SDĽ má zmysel pre ústavnosť. SDĽ navrhuje tiež neprivatizovať štátny podnik Slovenská pošta, chce zachovať 51-percentnú účasť štátu v prirodzených monopoloch ako SPP, Transpetrol, energetické závody, Slovenské telekomunikácie, Slovenské elektrárne a Slovenská sporiteľňa.