krajiny. Druhý najväčší priemyselný konglomerát Južnej Kórey si tak ponechá len 6 z celkového počtu svojich 25 divízií. Predaj alebo prevzatie ostatných divízií zahraničnými partnermi sa má skončiť ešte do konca tohto roka, pričom Daewoo zostane vlastníkom 4 organizačných útvarov súvisiacich s výrobou automobilov, Daewoo Telecom a závodov na výrobu ťažkých strojárenských zariadení. Ziskový brokerský dom Daewoo Securities má byť prevzatý veriteľskými bankami a nakoniec predaný zahraničnému investorovi. Zaujímavé na celom prípade je fakt, že veľký tlak na Daewoo vyvíjali hlavne juhokórejské komerčné banky, ktoré voči tejto firme vlastnia viac ako 50 miliárd USD pohľadávok. Pritom len nedávno bolo niekoľko z nich pred vlastným krachom zachránených práve štátom. Podľa Rhee Ho-guena, prezidenta najvýznamnejšej veriteľskej banky Korea First Bank malo 13 veriteľských bánk svoj reformný plán pripravený už včera na podpis, pričom sa podpísanie samotnej dohody zdržalo kvôli neprítomnosti šéfa Daewoo Kim Woo-choonga, ktorý bol na pracovnej návšteve v zámorí. Veriteľské banky si v zmluve vyhradili právo zasahovať do reštrukturalizačného procesu firmy, pričom dohoda im umožňuje realizovať záložné právo na majetok spoločnosti v hodnote 10 triliónov vonov, ktoré spoločnosť a jej hlavný majiteľ ponúkli minulý mesiac ako záruku za predĺženie splatnosti úverov a poskytnutie núdzovej hotovosti. Zahraničným veriteľom dlhuje Daewoo takmer 10 miliárd USD. Tlak na Daewoo, aby podpísalo zmluvu, podporil aj juhokórejský prezident Kim Dae-Jung, keď v televíznom rozhovore povedal, že je za "veľmi dôslednú" reštrukturalizáciu priemyselného gigantu. Viacerí ekonomickí lídri krajiny sa totiž obávajú, že ďalšie váhanie v reštrukturalizačnom procese by mohlo spôsobiť stratu dôvery v celú juhokórejskú ekonomiku. Zahraniční ekonomickí komentátori v Soule upozorňujú, že doterajšie váhanie má pre Daewoo veľmi vážne následky, pretože firma potrebuje predať niektoré svoje časti príliš rýchlo, čo určite zníži ich predajnú cenu. Osud Daewoo Motors závisí výlučne od jednaní s General Motors (GM) , ktorý sa má stať vo výrobe automobilov strategickým partnerom Daewoo. "Jednania s GM prebiehajú vyše roka. Pokiaľ by bolo Daewoo uzavrelo dohodu s touto spoločnosťou už pred časom, mohlo sa vyhnúť predaju iných súčastí firmy," domnieva sa reportér BBC v Soule Andrew Wood.