trónov oboch krajín, ako žeriav kladie na svoje miesto poslednú časť 16 kilometrov dlhého mosta Öresund, pomenovaného po úžine, ktorá oddeľuje východné Dánsko a južné Švédsko. Keď most, stavba ktorého stála 2,2 miliardy dolárov, 1. júla roku 2000 po štyroch rokoch otvoria, cesta autom medzi dánskou metropolou Kodaň a švédskym Malmö potrvá iba 10-12 minút, v porovnaní so súčasnými 45 minútami trajektom. Súčasťou mosta, vedúceho čiastočne cez umelý ostrov, je aj štvorprúdová cesta, elektrická železničná trať a podmorský tunel. Očakáva sa, že mostom prejde v roku 2000 denne 11-tisíc motorových vozidiel. Politici z obidvoch krajín zdôrazňujú, že toto spojenie urobí oveľa viac, ako len večne smädným Švédom umožní v Dánsku nakúpiť lacnejšie a dostupnejšie alkoholické nápoje. Öresund sa totiž vzhľadom na vynikajúce prognózy rozvoja stane mimoriadne atraktívnym regiónom pre investorov. Fakt, že Švédsko ani Dánsko sa nepripojili k Európskej menovej únii, nebude veľkou nevýhodou, hoci ovplyvní niektoré investičné rozhodnutia.