obyčajné, viac či menej užitočné predmety nás ukotvujú v celistvosti akejsi univerzálnej (stále neznámej) pravdy, aby sme sa celkom nestratili v oceáne absurdity našej existencie," hovorí na margo svojej súčasnej výstavy v Galérii mesta Bratislavy v Pálffyho paláci Dušan Grečner (1944). Absolvent oddelenia voľnej grafiky a knižnej ilustrácie u profesora Vincenta Hložníka až do 12. septembra prezentuje kolekciu grafík a objektov v ich retrospektívnom priereze od konca 60. rokov do súčasnosti, ktorých leitmotív rámcuje autor spolu s kurátorkou výstavy B. Juríčkovovu pod titul Úvahy. Úvahy o ľudskom údele, pozícii človeka vo svete, ale i vo vesmíre, čo výtvarníka vedie k obľúbeným kozmologickým sféram. Pre tých divákov, ktorí D. Grečnera poznajú najmä ako virtuózneho majstra leptu (opäť to potvrdil i vo svojich najnovších grafikách s názvami Skúmanie začiatku, Skúmanie hviezd) či ilustrátora a typografa, určite príjemne prekvapia vystavené drevené objekty. Ich prezentácia je plastickým oživením grafických plôch, v ich kompozíciách sa otvárajú nové kapitoly autorovho výtvarného príbehu. Na výstave je prezentovaný aj objekt s názvom Generácie z roku 1969, za ktorý získal D. Grečner pred piatimi rokmi cenu Syrlin Galerie Kunstpreise v nemeckom Stuttgarte na výstave 25 najlepších objektov z celého sveta. "Používam poranené alebo odvrhnuté predmety, alebo ich fragmenty. Neznámi ľudia, čo ich vytvorili a používali, zanechali nimi a na nich svoje stopy. Odkazy. Záznamy, ktoré neviem celkom dešifrovať, ale cítim ich vôľu žiť ďalej a vypovedať," vyslovuje svoje úvahy o objektoch D. Grečner. "Ak má duša kostru, Dušan Grečner ju odhalil a svoj objav pred nami nezatajil - a ja mu za to úprimne ďakujem," vyznáva sa spisovateľ Dušan Mitana o diele, ktoré stále má vôľu žiť.