Spory CME ťahajú jej akcie nadol

BRATISLAVA (SME - mn) - Počas stredajšieho obchodovania na americkom akciovom trhu došlo k poklesu cien akcií spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) na tri doláre, čím sa ich hodnota priblížila k 12-mesačnému minimu 2,875 USD za akciu. ...

BRATISLAVA (SME - mn) - Počas stredajšieho obchodovania na americkom akciovom trhu došlo k poklesu cien akcií spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) na tri doláre, čím sa ich hodnota priblížila k 12-mesačnému minimu 2,875 USD za akciu. Ešte v minulom roku sa pritom akcie CME na americkom trhu Nasdaq predávali za viac ako 20 dolárov. Spoločnosť CME je s piatimi stanicami najväčším súkromným prevádzkovateľom televízneho vysielania v strednej a vo východnej Európe. Na Slovensku je CME 49-percentným akcionárom STS - držiteľa licencie na vysielanie televíznej stanice Markíza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prepad cien akcií CME naštartovali problémy okolo vysielania českej komerčnej televízie Nova. Mediálna vojna medzi CET 21, ktorá patrí Vladimírovi Železnému, a CME naplno prepukla v apríli tohto roku, keď obidve spoločnosti na seba vzájomne podali trestné oznámenia. V. Železný bol navyše zo strany svojho amerického partnera obvinený z toho, že sa pokúsil preregistrovať ochranné známky, ktoré boli vlastníctvom ČNTS (prevádzkovateľa TV Nova a spoločného podniku CME a CET 21), v prospech svojej spoločnosti. Následne nato začal dovtedajší riaditeľ TV Nova Železný budovať nové vysielacie priestory na Barrandove, odkiaľ Nova začala naostro vysielať 5. augusta. Z vysielania Železného Novy sa tak úplne stratili programy od dodávateľskej spoločnosti ČNTS. Novým produkčným partnerom CET 21 sa stala Česká produkční 2000, ktorá na vybudovanie zázemia Železného Novy získala krátko predtým úver od IPB.

SkryťVypnúť reklamu

V neprospech CME hovorí okrem problémov na českej mediálnej scéne aj minulotýždňové zníženie ratingového hodnotenia zo strany Standard & Poor‘s, ktorá zmenila rating spoločnosti z B- na CCC. Za prvý štvrťrok tohto roku eviduje CME prevádzkovú stratu takmer 13 miliónov dolárov. Napriek tomu od januára do marca vykázala čistý zisk 12,09 mil. USD najmä vďaka predaju 9,6-percentného podielu v Mobil Rom. Analytici nevylučujú skorý návrat CME do červených čísel, ak CME prijde o príjmy z prevádzkovania TV Nova, ktorá bola dlhé roky jej „zlatou baňou“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu