Majitelia francúzskych kaviarní sa mstia za obchodné sankcie USA voči Európe enormným zvýšením cien obľúbeného amerického nápoja Coca-Cola alebo jeho „vykázaním“ zo svojich podnikov, napísal britský denník Daily Telegraph. Stopercentné americké prirážky na určité druhy tovaru zo štátov Európskej únie sú odvetou za to, že Brusel odmietol povoliť predaj amerického hovädzieho z dobytka, ktorému podávali rastové hormóny. Tieto sankcie najviac zasiahli práve Francúzsko, Dánsko, Nemecko a Taliansko. V Dijone, kde napríklad postihli producentov známej horčice, sa tak Coca-Cola predáva po 500 frankov za fľašu. Podobné opatrenia zaviedli v Rodeze neďaleko Toulouse, v srdci regiónu známeho syrom rokfort. Iní obchodníci zase v rámci solidarity s domácimi producentmi vymenili Coca-Colu za Pepsi, ktorá je podľa nich „akceptovateľná“, lebo sa licenčne vyrába vo Francúzsku.
PO TREŤOM DIEŤATI ROZVOD?
Manželské páry, ktorým sa narodí tretie dieťa, až dvojnásobne zvyšujú riziko svojho rozvodu. Najnovšie štúdie totiž ukazujú, že ideálnym modelom rodinného šťastia je pár s dvoma deťmi. Vzor šťastnej rodinky však musí spĺňať aj ďalšie kritériá: obaja partneri - či už manželia, alebo druhovia - musia žiť vo vlastnej spoločnej domácnosti a každý z nich musí mať dobre platené zamestnanie, aby rodinnú idylku nenarúšala ekonomická či sociálna nestabilita. Pravidlom však zostáva, že počet detí musí byť maximálne dve, a preto narodenie ďalšieho dieťaťa zvyšuje pravdepodobnosť, že sa jeho rodičia rozvedú. Toto prekvapivé zistenie zaskočilo aj samotných odborníkov. „Dosiaľ sme predpokladali, že čím viac detí máte, tým viac sa zvyšujú vaše šance, že zostanete spolu a vytvoríte so svojím partnerom stabilný vzťah,“ hovorí Rene Boheim, ktorý spolu so svojimi kolegami vypracoval štúdiu. Ako však vyplýva z najnovších zistení, čím viac takýchto záväzkov medzi partnermi existuje, tým viac majú obaja chuť zo vzťahu odísť…
UNIKÁTNI ZÁBUDLIVCI
Špinavé ponožky, zubné kefky, spodná bielizeň či holiace strojčeky už dávno stratili na zaujímavosti, keď ich nájde hotelová služba pohodené niekde v kúte hotelovej izby po odchode jej zábudlivého dočasného obyvateľa. Zaujímavejšie však už je, keď si niekto v hoteli „zabudne“ napríklad živé zviera, klavír alebo vlastnú protézu. Najnovší krátky prieskum britskej automobilovej asociácie len potvrdzuje, že ľudia sú schopní zanechávať po sebe skutočne bizarné veci. Jeden návštevník britského hotela napríklad nechal v hoteli ako suvenír svoju umelú nohu. Ďalší zrejme nepatril medzi milovníkov domácich zvierat, pretože s radosťou v izbe nechal živého škrečka a pokojne si odkráčal preč. Ale medzi najväčšie unikáty, ktoré britské chyžné zatiaľ v izbe po hosťoch našli, nepochybne patrí mŕtva koza.
POLITICKÁ POZORNOSŤ
Priam ukážkové vzťahy medzi vládou a opozíciou panujú v Nemecku. Príkladom je správička v berlínskeho denníka B. Z. Keď sa dvaja politici z opozičnej Slobodnej demokratickej strany (FDP) dozvedeli, že kancelárovi Gerhardovi Schröderovi došli na dovolenke v Taliansku obľúbené cigary značky Cohiba, nelenili a v nedeľu mu do Positany poslali balíček v hodnote 1500 mariek. Nebolo to ťažké, pretože Eberhard Wolf, jeden z dobrodincov, vlastní obchod s cigaretami. Na otázku, čo ho viedlo k takémuto gestu, Wolf odpovedal: „Na dovolenke sa nesmie trpieť.“ (TASR)