Reštaurácie ceny neznížili, dôvodom môže byť aj vyberanie výpalného

BRATISLAVA (SME - bal) - Na preradenie reštauračných služieb z hornej, 23-percentnej hranice do dolnej, 10-percentnej takmer žiadne reštauračné zariadenia nereagovali zlacnením ponuky. Majiteľ reštaurácie Zlatý Bažant v Banskej Bystrici pre SME povedal, .

BRATISLAVA (SME - bal) - Na preradenie reštauračných služieb z hornej, 23-percentnej hranice do dolnej, 10-percentnej takmer žiadne reštauračné zariadenia nereagovali zlacnením ponuky. Majiteľ reštaurácie Zlatý Bažant v Banskej Bystrici pre SME povedal, že v súčasnosti bolo pre nich napriek zníženiu DPH nereálne znižovať ceny. "Cena vstupov totiž sústavne rastie a my sme vlastne radi, že ceny dokážeme držať na tej istej úrovni," skonštatoval. Podobný názor mala väčšina oslovených majiteľov reštauračných zariadení. Podľa zistení denníka SME od 1. júla ceny znížila len spoločnosť McDonalds. Ako uviedla marketingová manažérka Tamara Štrbáková, ani oni však neznížili ceny plošne, ale ušetrené percentná z DPH chcú navýšiť a citeľnejšie znížiť ceny najobľúbenejších výrobkov. Napríklad pri najpredávanejšom Big Mac Menu klesla cena o 12 korún. Väčšina reštaurácií sa v súčasnosti predovšetkým snaží držať ceny a nezvyšovať ich. Niektoré reštaurácie však aj napriek zníženiu sadzby DPH boli nútené ceny jedál od 1. júla zvýšiť. Reagovali tak na sústavný nárast cien potravín, prenájmov, energií, ale napríklad aj pohonných látok. Zaujímavé je, že niektorí majitelia najmä z menších miest neboli vôbec informovaní o zmenenej sadzbe DPH. V budúcnosti bude pravdepodobne väčšina majiteľov reštaurácií nútená pristúpiť k nepopulárnym krokom a ceny zvýšiť. Jednou z príčin vysokých cien v reštauráciách je nepochybne aj vyberanie výpalného vo väčšine prevádzok podobného druhu. Tieto výdavky, ktoré si navyše podnikateľ nemôže uviesť do nákladov, zvyšujú už aj tak vysoké ceny. O týchto skutočnostiach však odmietli všetci majitelia reštaurácií hovoriť. PEKNÝ KÚT SLOVENSKA

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu