režimom v nemocnici," povedala 23-ročná Silvia zo Senca a vzápätí sa so spolubývajúcou radila, či v dotazníku spomenúť aj jedinú nepríjemnejšiu sestričku. "Veď bola nevrlá len zo začiatku, potom sa zmenila, tak načo ju tam písať?" špekulovala jej spolubývajúca. "Neviem o inej nemocnici v Bratislave, kde by mali dotazníky, my to robíme už tri roky," povedal pre SME riaditeľ spomínanej nemocnice MUDr. Vladimír Cupaník. "Vyhodnocujeme ich raz mesačne a prípadné nedostatky sa snažíme odstrániť. Najčastejšie sa pacienti sťažujú na stravu, ponosy sú aj na personál. Niektorí však stravu aj personál chvália, takže ťažko povedať, každý má iný vkus a chuť," dodal. Anonymné dotazníky pre pacientov majú od konca roku 1997 aj v nemocnici v Komárne. Tiež ich pravidelne vyhodnocujú a technické nedostatky okamžite odstraňujú. Raz za pol roka sa vyhlasuje aj tzv. najlepšie oddelenie. Kvalita starostlivosti sa postupne zlepšuje, na čom majú zásluhu aj dotazníky. "Pacienti sa sťažovali napríklad na to, že televízory na oddeleniach sú už staré. Žiaľ, nie sú peniaze, preto s riešením takýchto problémov musíme počkať. Inokedy im nevyhovuje strava, akoby niektorí zabúdali, že majú diétu. Diétna sestra im to však vysvetlí," uviedla jedna z pracovníčok.
ANDREA KADNÁROVÁ