CHICAGO (SITA, REUTERS) - Čistý zisk americkej spoločnosti McDonald‘s Corp. vzrástol v druhom štvrťroku medziročne o 45 % na úroveň 518,1 mil. USD predovšetkým vďaka zlepšeným výsledkom jej reštaurácií v USA a Európe. Čistý zisk najväčšej siete rýchleho občerstvenia zahŕňal zdanené poplatky vo výške 110 mil. USD. Celkový objem predaja spoločnosti vzrástol o 8 % pri súčasnom výmennom kurze na úroveň 9,92 mld USD. Zisk na akciu sa zvýšil z 25 centov na 37 centov. Na amerických trhoch zaznamenala spoločnosť nárast vďaka propagácii nových produktov Furby Happy Meal a Teenie Beanie Babies. Spoločnosť zaviedla už približne v 8400 svojich reštauráciách, čo predstavuje dve tretiny z celkového počtu amerických prevádzok, nový systém varenia Made for You, zameraný na rýchlejšiu prípravu teplých jedál. Do konca roka McDonald‘s plánuje predstaviť ďalšie nové produkty. Medzinárodný prevádzkový zisk vzrástol o 10 % pri súčasných kurzoch. Bez zahrnutia ziskov reštaurácií v Brazílii a v Rusku by rast predstavoval 14 %. Najväčší 13-percentný nárast spoločnosť zaznamenala v Európe, a to najmä v Nemecku, Taliansku, Španielsku a vo Veľkej Británii. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti McDonald‘s International James Cantalupo očakáva zlepšenie výsledkov najmä na ázijských trhoch. Spoločnosť chce do konca roka otvoriť 1750 nových reštaurácií, z toho 90 % bude mimo USA a podobný počet plánujú aj v roku 2000. Ku koncu druhého kvartála spoločnosť registrovala 25 341 reštaurácií na celom svete.