BRATISLAVA (SME - ru) - Po vlaňajšej sezóne, o ktorej mnohí cestovkári hovorili ako o neveľmi dobrej, získava tá tohtoročná prívlastok ešte slabšia. Celkom sa nenapĺňa ani predpoklad, že po zvýšení cien sa Slováci viac vrhnú na domáce pobyty. "Ľudia nemajú na dovolenky. Idú skôr k starej mame, k známym alebo na chalupu," priznal majiteľ jednej cestovky. V inej museli pre nenaplnenosť zlúčiť niekoľko zájazdov do jedného. Plánované odlety na ostrov Santorini z Košíc sa nekonajú - banskobystrická Alfatour organizuje odlety iba z Bratislavy, ako uvádza, pre nedostatok záujemcov z Košíc. Mnohí cestovkári mobilizujú všetky sily na získavanie klientov, čo je vidieť aj na nebývale veľkom množstve inzerujúcich agentúr. Na odlíšenie medzi inzerátmi používajú cestovky neraz menej čisté metódy, keď svoj produkt opisujú výrazmi "najlacnejšie", "bezkonkurenčné ceny" či "najväčší organizátor zájazdov". Všíma si to aj Slovenská asociácia cestovných kancelárií. "Takýto konkurenčný boj nie je férový," uviedla J. Kozubová z asociácie. "Práve teraz rozosielame cestovným kanceláriám, ktoré uverejňujú také inzeráty, predbežné upozornenie, aby to nerobili. Ako môže niektorá cestovka tvrdiť, že má najnižšie ceny, že jediná nezdražela pobyty alebo že ona je najväčší organizátor zájazdov?" Záujemcovia o zájazdy by mali sami vedieť selektovať ponuky, dávať si pozor na podozrivo nízke ceny, na cestovky bez adresy (uvádza iba P. O. BOX), pýtať si príjmový doklad a vyplnenú prihlášku na zájazd s adresou a pečiatkou.