Nešikovná sekretárka Lydie v podobenstve Kráľ rybár od Terryho Gilliama, životom sa prestreľujúca Honey Bunny v kultovej skladačke Pulp Fiction Quentina Tarantina a najnovšie po páde zo saudskoarabského žrebca korzetom spútaná Beryl v tradične sexuálne šokujúcej čiernej komédii 8 1/2 ženy, ktorej projekciu prišla bez na začiatku ohláseného režiséra Petra Greenawaya osobne uviesť na 34. ročník medzinárodného filmového festivalu v Karlových Varoch. Také sú tri osudové a najznámejšie postavy americkej herečky Amandy Plummerovej, dcéry známeho hollywoodskeho herca Christophera Plummera, ktorý sa stal synonymom dokonalého filmového džentlmena. Trojicu režisérov, ktorí jej v týchto troch snímkach poskytli priestor na dokazovanie hereckej rozmanitosti, považuje vo svojej kariére za mimoriadne dôležitú a pozoruhodne odlišnú. "Gilliamovu prácu obdivujem a hrať v jeho filme bolo stále mojím veľkým snom, pretože od mladosti som obdivovala jeho humoristickú skupinu Monty Python. Tarantino je poriadne urozprávaný a Greenaway je jednoducho úžasný. Teda, niežeby tí predchádzajúci dvaja neboli, ale z neho to priam vyžaruje. Už tým, ako hovorí a ako sa pohybuje, provokuje hercov, aby zo seba vydali to najlepšie. Je to fantasticky nebezpečný režisér. A ja mám rada nebezpečných ľudí. Jeho filmy vám zrúcajú život, jeho fantázia vnikne do vašej reality a neustály boj medzi jeho dušou, telom a predstavami je aj vaším bojom," vraví Amanda Plummerová. Všetci traja podľa jej slov cítia energiu svojich zverencov a vytvárajú maximálne filmové spektrum. "Už svojou voľbou hercov a členov štábu dávajú najavo, že ich stávka do filmu je vysoká. Na nikoho netlačia, iba si vyberajú, s kým budú spolupracovať. Ich filmy sú hrou svetla a tieňov. Akoby ste sa prechádzali v galérii pred obrazmi a vnímali ich všetkými zmyslami. Milujem neznáme, vzrušujúce a napínavé veci. Ak je niečo príliš evidentné a od začiatku jasné, začínam byť lenivá. Prehnane o tom rozmýšľam a vôbec ma to nestimuluje." Extravagantný potomok hereckých rodičov vyrastajúci vraj ako v komediantskom prostredí, túžiaci po dobrom vydaji a malom domčeku na vidieku, má za sebou úspešnú divadelnú dráhu. Debut na Broadwayi absolvovala Plummerová v roku 1981 ako postava Jo v remaku hry A Taste of Honey a za svoju úlohu v dráme Agnes of God získala prestížnu cenu Tony. Nominovali ju aj na televízne ocenenie Emmy za účinkovanie v seriáli L.A. Law. Jej zatiaľ posledným filmom je Billion Dollar Hotel, ktorý práve vo fáze strihu dokončuje Wim Wenders. Najnovšie hrá v New Yorku v hre Killer Joe a o svojom pobyte na doskách, ktoré znamenajú svet, hovorí: "Divadlo je založené na zmene. V akomkoľvek druhu umenia je síce najdôležitejšie vyhnúť sa jednotvárnym črtám, ale v divadle sa to darí obzvlášť. Musím sa tam neustále vracať a hľadať si dobré hry. Keď mám šťastie, vystupujem v nich aj celý rok. Treba si vedieť nájsť hru, ktorá vás zmení. Nebudem sa predsa spoliehať na svoje staré návyky. Požadujte od života, aby vás vždy naučil niečo nové. Je možné, že vás potom za to vypískajú, ale to sa stáva hocikomu," tvrdí. Najradšej má autorov, ktorí "vedia byť pôvodní". Aj takí podľa nej ešte stále sú. Sama sa označuje za nepolitického človeka a jej hlavné životné motto znie: Nestrieľajte na poslov! "Nezatracujte ľudí, ktorí vám približujú nepoznané hodnoty. Bez ohľadu na to, či vás vzrušujú, alebo odpudzujú. Vášeň a emocionálne násilie sa často pletú. Oddajte sa neznámemu a nech vás krásne veci rozplačú. Slzy a smiech totiž v živote často bývajú iba kúsok od seba."