vyplýva, že dôvera v ekonomický vývoj medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi sa v júni v porovnaní s májom nezmenila, pričom hlavný ukazovateľ dôvery dosiahol úroveň 103,8 bodov.
Ukazovateľ dôvery podnikateľov sa v júni mierne zlepšil na -10 bodov z májových -11 bodov, avšak nachádza sa výrazne pod minuloročnými údajmi. Ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery sa znížil na -5 bodov z úrovne -4. Indikátor dôvery medzi maloobchodnými predajcami utrpel prudký pád na -9 bodov z úrovne -3 bodov.
Podľa analytikov dané údaje naznačujú, že oživovanie európskej ekonomiky nie je tak výrazné, ako sa očakávalo. Práve naopak, výrazný rozdiel medzi úspešnou ekonomikou USA a stagnujúcou ekonomikou eurozóny je naďalej viditeľný. Rozdiel medzi úspešnosťou ekonomík USA a EÚ v neprospech EÚ je hlavnou príčinou oslabovania európskej meny. Európska komisia uviedla, že spotrebiteľská dôvera v eurozóne bola negatívne ovplyvnená údajmi o dôvere v Belgicku, kde v prvých dvoch júnových týždňoch vypukla aféra týkajúca sa dioxínu v potravinách a zdravotnej škodlivosti nápojov Coca-Cola. Ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery padol v Belgicku z májových -1 bodov na júnových -9 bodov. V susednom Nemecku a Francúzsku poklesla dôvera iba o jeden bod. Medzi podnikateľmi vládol pomerne väčší optimizmus.