LONDÝN (SITA, Reuters) - Svetové výdavky na reklamu by mali v tomto roku vzrásť v konštantných cenách o 3,9 %. Podporené sú rekordnými úrovňami spotreby v Spojených štátoch a v Európe. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, uskutočneného agentúrou Zenith Media, ktorú vlastnia reklamné spoločnosti Saatchi & Saatchi plc a Cordiant Communications Group plc. Výdavky na reklamu v ázijsko-pacifickom regióne by mali v tomto roku vzrásť o 2,4 % po minuloročnom poklese o 5,7 %. Výdavky v Latinskej Amerike by mali prudko poklesnúť kvôli ekonomickému oslabovaniu v Brazílii. Svetové výdavky na reklamu cez internet sa v tomto roku očakávajú na úrovni 3,4 mld USD, kým v roku 2000 by mali stúpnuť na takmer dvojnásobok 5,4 mld USD a v roku 2001 až na 8,1 mld USD. Z uvedeného prieskumu vyplýva, že svetové výdavky na reklamu v hlavných médiách, ktorými sú televízia, tlač, rozhlas, kiná a billboardy, by mali v tomto roku dosiahnuť úroveň 303,822 mld USD, v roku 2000 hodnotu 322,553 mld USD a v roku 2001 až 341,692 mld USD. V konštantných cenách by mali výdavky na reklamu vzrásť v roku 2000 o 3,3 % a v ďalšom roku o 3,1 %. Výdavky na reklamu v Latinskej Amerike by mali v tomto roku poklesnúť v konštantných cenách o 7,4 %, avšak v roku 2000 sa očakáva oživenie a rast o 9,0 %.
V ázijsko-pacifickom regióne by sa mala miera rastu výdavkov na reklamu v roku 2000 znížiť na 1,6 %, avšak v roku 2001 sa očakáva akcelerácia na 3,8 %. Z výskumu vyplýva, že európsky reklamný priemysel rastie naďalej rýchlejšie ako európska ekonomika, a to aj napriek ekonomickému útlmu v Nemecku, Taliansku a Británii.