ymi Osterreichische Bundesbahn (OBB). Obe strany dodnes nepodpísali zmluvu, ktorá by vyriešila otázku colnej a pasovej kontroly osobných vlakov na stanici Bratislava-Petržalka. Momentálny stav vyzerá teda tak, že zatiaľ premávajú len tri rýchliky z Bratislavy a z Viedne tri rýchliky a jeden osobný vlak, v ktorých vykonávajú pasovú a colnú kontrolu počas jazdy. Otázne však je, prečo do cestovného poriadku zahrnuli vlaky, ktoré vôbec nejazdia a ani jazdiť nezačali. Zamestnanci informačnej kancelárie na Hlavnej stanici v Bratislave o týchto zmenách v cestovnom poriadku dovčera nevedeli a podávali ďalej informácie o nejazdiacich osobných vlakoch. Aj keď oddelenie dopravy slovenských železníc posielalo po vydaní nového cestovného poriadku všetkým staniciam upozornenie o zmene na trati Petržalka-Viedeň. Včera sa v hoteli Holiday Inn v Bratislave začalo medzinárodné sympózium o doprave Viedeň-Bratislava, Rakúsko-Slovensko Intertransport ‘99, na ktorom sa možno posunie tento problém o kúsok ďalej. Letáčiky o osobnej doprave medzi Bratislavou a Viedňou dostať dokonca na železničných staniciach v Rakúsku. Takže situácia sa vyvíja opačným smerom - najprv železnice vydajú cestovný poriadok a neskôr rozhodnú, ktoré vlaky budú jazdiť. Na tento zvláštny systém sa pýtal pred dvoma dňami na stanici v Petržalke jeden rakúsky občan, ktorý si chcel spraviť pekný výlet do Bratislavy vlakom. Ako povedal, výlet sa mu vydaril, až na jednu chybičku krásy. Na stanici strávil čakaním na osobný vlak do Viedne asi štyri hodiny. (maj)