Výstavba je obmedzená, podniky prepúšťajú a manažmenty nevedia, čo bude ďalej. Vlani o takomto čase bol na stavbách diaľnic mimoriadny pracovný ruch, pracovalo sa v sobotu, v nedeľu, na niektorých úsekoch aj na dve-tri zmeny. Dnes na stavbách stroje stoja. Podniky bojujú o udržanie zamestnanosti, Slovenskú správu ciest žalujú za neplnenie záväzkov. Doprastav, ktorý sa na výstavbe diaľnic podieľal najväčšou mierou, vyhlásil krízový režim. "Robíme najnutnejšie práce. Z tohto roka máme zaplatenú väčšiu časť januára, no odvtedy nie je zaplatené nič. Budúcnosť nevyzerá dobre, dodnes nie je financovanie jasné," hovorí šéf Doprastavu Ivan Šesták. Oproti vlaňajšku sa stavia asi na dvadsať percent. Časť strojov stavebné podniky predali, aby mali na výplaty. Na diaľnici Nové Mesto - Chocholná, ktorú otvárala C. Schifferová, sa dnes pracuje na druhom jazdnom pruhu. Schifferová totiž otvárala polprofil. Šéf Odborového zväzu Stavba Dušan Barčík pripomína, že štát dlhuje stavebným firmám 1,256 miliardy. "Peniaze na ďalšie stavby sú sľúbené, ale obávame sa, že prídu v novembri, keď sa stavby zazimovávajú," povedal Barčík. Ekonómovia počas Mečiarovej vlády upozorňovali, že ak sa bude pokračovať tempom, akým sa v minulých rokoch stavali diaľnice, onedlho si nebude z čoho požičať a všetko sa zrúti. Ešte za Mečiarovej vlády sa začali problémy s plynulým financovaním a tento rok sa mechanizmy na výstavbu diaľnic zastavili.