Európska únia vyčlenila 1,5 miliardy eúr (zhruba 67 miliárd korún) na úhrady strát spôsobených bombardovaním Juhoslávie. Ide však o balík, ktorý určite neobsiahne všetky straty všetkých podnikov postihnutých bombardovaním. Naše podniky teda môžu počítať s úhradou iba časti strát. V polovici júna boli škody slovenských podnikov vyčíslené na 1,2 miliardy korún. Z tých, čo vyčíslili, majú najväčšie straty Slovnaft, Transpetrol, Slovenské lodenice Komárno, niektoré chemické a strojárske fabriky.
DUNAJ SPÁJA
Dunaj, ako druhá najdlhšia európska rieka so svojimi 2850 kilometrami a napojeným kanálom na ďalšie rieky, tvorí pravdepodobne najdôležitejšiu vodnú dopravnú tepnu starého kontinentu. Napojením na Rýnsky kanál spája prakticky Čierne a Stredozemné more so Severným morom a tým aj Atlantickým oceánom. Lode Slovenskej plavby môžu plávať až do prístavov ARA, čiže Amsterdam, Rotterdam, Antverpy. Využívať môžu celú Rýnsku vodnú cestu až do týchto prístavov a po kanáloch môžu plávať prakticky všade, kde je kanálová plavba povolená - Belgicko, východná časť Francúzska, Nemecko. Samotný režim plavby po Dunaji, hlavne na strednom a dolnom toku, na ktorý v súčasnosti nie je pre konflikt prístup, a režim plavby po Rýnskej vodnej ceste je iný, ale plavidlá Slovenskej plavby môžu pokojne plávať aj tam.
(rf)