Jeho realizácia, ako povedal, bude znamenať významný medzník v ekonomike a hospodárení ŽSR, ktoré v posledných rokoch hospodárili s niekoľkomiliardovou stratou. Na vykrývanie strát sa využívali cudzie úverové zdroje, ktoré mimoriadne zaťažovali hospodárenie. Vláda SR v zmysle návrhu súhlasila s pokytnutím záruky na úver vo výške 225 miliónov USD, ktorý sa použije na stabilizáciu ekonomiky ŽSR. Realizácia krokov si vyžiada aj množstvo úsporných opatrení. Ráta sa s tým, že počet zamestnancov železníc sa bude ročne znižovať o 2000 až 3000 na predpokladaný stav zamestnancov 30 000 v roku 2007.
Súčasne by sa mala zvýšiť aj produktivita práce vyjadrená v tonokilometroch tak, aby zo súčasných 336-tisíc vzrástla v priebehu troch rokov na 400-tisíc tonokilometrov. Postupne budú klesať aj dotácie zo štátneho rozpočtu zo súčasných 5,8 miliardy Sk na 1,7 miliardy Sk. Realizácia ozdravenia železníc si vyžiada aj dalšie opatrenia, napríklad prehodnotenie prevádzky vyše 30 regionálnych tratí, činnosť 69 nákladných staníc a podobne.