ý týždenník Newsweek. Podľa Newsweeku to tvrdia nemenovaní vojenskí experti a predstavitelia zbrojného priemyslu. Takýto radarový systém pravdepodobne vlastní aj Juhoslávia, ktorej sa 27. marca, teda tri dni po začiatku náletov NATO, podarilo pri Belehrade zostreliť „neviditeľný“ bombardér F-117A. Ministerstvo obrany USA síce nariadilo interné vyšetrenie prípadu, k výsledkom však len sucho konštatovalo, že príčinou zostrelenia bola súhra viacerých faktorov. Pentagon zaradil do svojej výzbroje 64 strojov F-117 (každý stojí 90 miliónov dolárov) a 21 bombardérov B-2 (2,5 miliardy dolárov za kus). V ďalšej etape si objednal stíhačky novej generácie F-22 Raptor v hodnote 70 miliárd dolárov, ktoré majú nahradiť dosluhujúce stroje typov F-16 a F-15. Bývalý minister obrany William Perry v roku 1994 vyhlásil, že Raptor (Dravec) bude „v podstate neviditeľný“. Americká armáda dostane aj „neviditeľný“ a „nepočuteľný“ vrtuľník Comanche - jeden kus stojí 28 miliónov dolárov. Každému nasadeniu bombardéra F-117A musí predchádzať dôkladná príprava. Do pamäte palubného počítača prezývaného „El-vira, Mistress of the Night“ (Elvira, vládkyňa noci) sa musia uložiť stanovištia všetkých nepriateľských radarov. Počítač vypočíta dráhu využívajúc slepé body radarov. Srbom sa však s pomocou Rusov pravdepodobne podarilo oklamať Elviru. Počas prvých troch dní náletov totiž bomardéry leteli v podstate po tých istých dráhach. Srbi však svoje radary premiestňovali každý deň a zastavili sa len na moment, aby mohli lietadlo zamerať. Tento okamih bol príliš krátky na to, aby to isté mohol urobiť aj stroj NATO. Keď 27. marca bombardér zhadzoval bombu na cieľ pri Belehrade, v momente, keď otvoril dvere šachty, zjavil sa na pozemnom radare, takže Srbi mohli odpáliť raketu. Zdá sa teda, že technológia výroby neviditeľných lietadiel nie je dokonalá, konštatuje Newsweek. Ruské nízkofrekvenčné radary pravdepodobne dokážu odhaliť takéto stroje podľa vĺn, ktoré sa odrazia od boku alebo od zadnej časti lietadla. (TASR)