aný záujem klientov o Chorvátsko a Turecko, všeobecné zvyšovanie cien), sa málokedy nahrnie naraz. Väčšina oslovených cestoviek priznala, že v porovnaní s vlaňajškom poklesol najmä dopyt po zahraničných cestách. Podľa niektorých odhadov asi o 15 percent. "Celkový predaj sa nám naozaj znížil. Ale cítime zase nárast na domácich pobytoch - v Jasnej a okolí máme na celé leto kapacity vypredané," informovala nás Andrea Kupčová z Liptouru v Liptovskom Mikuláši. Podľa slov majiteľky bratislavskej CK M.S.T.T. Jany Kotrbancovej aj u nich je dopyt po zahraničných pobytoch vrátane jazykových kurzov o dosť nižší. "Nám sa znížil najmä predaj lacnejších skupinových jazykových kurzov v Anglicku, ktoré robíme pre deti, v drahších kurzoch však necítime výrazný pokles záujmu. Celkove je to síce menej klientov, ale v tržbách to nie je také rapídne," uviedla Martina Bisoňová z banskobystrickej CK Albion Travel. Horší predaj zahraničných pobytov cíti aj Tatratour. Podľa obchodného riaditeľa Milana Ondráša veľmi dobre sa predáva v tomto roku Taliansko a konečne sa teraz prebudil aj predaj Chorvátska a Turecka, ale zameškaný predaj z mája sa už nedá dohnať. "Nič sme nestornovali. Znížili sme však počet sedadiel v lietadle," pripomenul. Ako dodal, mimoriadny záujem evidujú o domáce detské letné tábory. Ďalšie veľké cestovky - Satur a Hydrotour - podľa svojich vyjadrení nemajú znížený predaj oproti minulej sezóne. "Je viac pripraveného produktu aj doma, aj v zahraničí. Zatiaľ sme na úrovni vlaňajška," povedala Mária Gallová zo Saturu. "My nemáme doteraz menej klientov," ubezpečil Igor Krížik z Hydrotouru, "urobili sme opatrenia ako zvýšený nábor a celú sezónu máme dobre predanú. Nič sme nestornovali."