Dopyt po zahraničných zájazdoch zväčša poklesol

BRATISLAVA (SME - ru) - Veľa cestovných kancelárií už teraz vie, že tohtoročná dovolenková sezóna nebude z tých najvydarenejších. Toľko negatívnych vplyvov, aké sa vyskytli pred tohtoročným letom (problémy s leteckou dopravou, pohyb kurzu koruny, zablokov

aný záujem klientov o Chorvátsko a Turecko, všeobecné zvyšovanie cien), sa málokedy nahrnie naraz. Väčšina oslovených cestoviek priznala, že v porovnaní s vlaňajškom poklesol najmä dopyt po zahraničných cestách. Podľa niektorých odhadov asi o 15 percent. "Celkový predaj sa nám naozaj znížil. Ale cítime zase nárast na domácich pobytoch - v Jasnej a okolí máme na celé leto kapacity vypredané," informovala nás Andrea Kupčová z Liptouru v Liptovskom Mikuláši. Podľa slov majiteľky bratislavskej CK M.S.T.T. Jany Kotrbancovej aj u nich je dopyt po zahraničných pobytoch vrátane jazykových kurzov o dosť nižší. "Nám sa znížil najmä predaj lacnejších skupinových jazykových kurzov v Anglicku, ktoré robíme pre deti, v drahších kurzoch však necítime výrazný pokles záujmu. Celkove je to síce menej klientov, ale v tržbách to nie je také rapídne," uviedla Martina Bisoňová z banskobystrickej CK Albion Travel. Horší predaj zahraničných pobytov cíti aj Tatratour. Podľa obchodného riaditeľa Milana Ondráša veľmi dobre sa predáva v tomto roku Taliansko a konečne sa teraz prebudil aj predaj Chorvátska a Turecka, ale zameškaný predaj z mája sa už nedá dohnať. "Nič sme nestornovali. Znížili sme však počet sedadiel v lietadle," pripomenul. Ako dodal, mimoriadny záujem evidujú o domáce detské letné tábory. Ďalšie veľké cestovky - Satur a Hydrotour - podľa svojich vyjadrení nemajú znížený predaj oproti minulej sezóne. "Je viac pripraveného produktu aj doma, aj v zahraničí. Zatiaľ sme na úrovni vlaňajška," povedala Mária Gallová zo Saturu. "My nemáme doteraz menej klientov," ubezpečil Igor Krížik z Hydrotouru, "urobili sme opatrenia ako zvýšený nábor a celú sezónu máme dobre predanú. Nič sme nestornovali."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 537
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 220
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 703
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 936
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 953
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 815
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 463
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu