BANSKÁ BYSTRICA (TASR) - Strategickým dlhodobým cieľom Dopravnej poisťovne, a. s. Bratislava (DP), ktorá začala pôsobiť na poistnom trhu pred tromi rokmi, je podľa podpredsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa Pavla Chovana dosiahnuť, aby sa jej meno dostalo do povedomia podnikateľov a občanov. Musí sa stať synonymom kvalifikovaného poisťovateľa v oblasti dopravy, prepravy a dopravných prostriedkov. Základné imanie do roku 2002 predpokladá DP, ktorá zaujala vlani medzi 27 poisťovňami na trhu v celkovom poistnom 15. miesto, zvýšiť zo súčasných 91,8 milióna Sk na minimálne 300 miliónov Sk. Na slovenskom poistnom trhu, zdôraznil P. Chovan, chce DP dosiahnuť do roku 2005 trojpercentný podiel z objemu predpísaného poistného z neživotných poistení. Cieľovými skupinami klientov by mali byť dopravcovia v cestnej, lodnej, železničnej a leteckej doprave, prepravcovia, majitelia a výrobcovia dopravných prostriedkov a dodávatelia komponentov pre ich výrobu.
Základom produktovej orientácie DP je súčasná ponuka produktov pre dopravné a majetkové riziká, na ktoré budú nadväzovať ďalšie produkty podporujúce poistenie pridružených činností dopravcu a následne všetkých osôb zúčastnených na dopravnom procese a činností s nimi súvisiacimi. Poistné produkty bude kombinovať s ďalšími službami poisťovne a iných spolupracujúcich spoločností. Ide o vytvorenie základného štandardu služieb, ktoré budú pre DP atypické. Rozhodujúci podiel na predpísanom poistnom bude mať poistné z poistenia motorových vozidiel a poistenie pre prípad živelných udalostí. Generálny riaditeľ dodal, že v rokoch 1999 až 2000 je cieľom DP vybudovať sieť tak, aby v každom kraji bola jedna pobočka (spolu 8) a v každom okresnom meste obchodná kancelária (spolu 70).