záštitu, aby sa našli aspoň sponzori. Málokto z divákov na nádvorí Zvolenského zámku tušil, že pod názvom hry, pôvodne zo 16. storočia, sa po Feldekovej inovácii skrýva metafora na vstup Slovákov do Európy, hoci v hre išlo o vstup do Ríma. Postavy boli naozaj zo života - nechýbal podnikateľ českého pôvodu J. R. Kožíšek či "ani nie tak Santa ako Klaus", v Ríme žijúca slovenská slúžka Čičolíny, otec Hrajnoha hľadajúci syna, ktorý s Čičolínou prehajdákal milión, alebo Kožíškov tajomník Filúz, niekedy zvaný i Filkus. Na premiére ho mal hrať Michal Dočolomanský, týždeň pred otvorením festivalu si však zlomil ruku. Tvrdiac, že mu na ňu spadla DPH, si nakoniec zahral starého zlatníka Golda. V hre nechýbali poznámky o predaji Sparty, o tom, že v Žiline bude fontána, do ktorej močí Slota, i srdcervúca pieseň Idem od vás. Pri jednej z posledných scén, v ktorej sa do Ríma rútia za pápežom traja bicyklisti, sa už diváci nevládali smiať. A to ešte nevedeli, že sa o živý vstup pri klaňačke postará predseda parlamentu Jozef Migaš. Ten si so "starou materou" v podaní Magdy Matrtajovej na nádvorí zámku zakrepčil, kým z úst účinkujúcich znel refrén "a nech čert berie aj slovenský parlament". IVETA BIELIKOVÁ