Rakúsky časopis Extradienst (ED) vo svojom poslednom vydaní upozorňuje čitateľov a inzerentov na údajné klamné praktiky nového slovenského denníka Hospodársky denník (HD). Na základe tlačiarenských faktúr spoločnosti Danubiaprint poukazuje na údajne zavádzajúce praktiky HD, ktoré majú zmiasť reklamný trh. Podľa ED vedenie denníka umelo vytvára u odoberateľov a záujemcov o inzerciu predstavu vyššieho nákladu, ako v skutočnosti dosahuje. Rakúsky časopis to spája s osobou šéfredaktora Petra Kasalovského, ktorý v novembri minulého roka po nezhodách s vedením opustil Hospodárske noviny (HN) a inicioval založenie konkurenčného HD. ED informuje aj o rozširovaní fám zo strany P. Kasalovského o podriadenosti HN nemeckému vydavateľstvu Handelsblatt, ktorými chcel P. Kasalovský údajne zvýšiť kredit HD pri získavaní finančnej investície od generálneho riaditeľa Slovnaftu Slavomíra Hatinu.
P. Kasalovský v reakcii na článok odmietol obvinenia ED. Podľa neho sa priemerný náklad HD od 17. februára dodnes pohybuje okolo 13-tisíc výtlačkov denne, pričom v jednotlivých dňoch tieto náklady skutočne dosahujú hodnoty od 6- až do 25-tisíc. P. Kasalovský tvrdí, že vydavateľská diferencia nikdy nebola vedením HD prezentovaná s cieľom umelo navýšiť naklad denníka tak, ako to uvádza v článku ED. Podľa P. Kasalovského sú akcionármi HD, vydávaného spoločnosťou Theben a. s., predovšetkým členovia občianskeho združenia Neformálne ekonomické fórum - Hospodársky klub, pričom samotný Slovnaft vlastní iba necelých 9 percent vydaných akcií. Preto spojenie oboch subjektov, o ktoré sa rakúsky magazín opiera, považuje P. Kasalovský za výrazne nadnesené. Za snahou o skompromitovanie HD prostredníctvom rakúskeho magazínu vidí P. Kasalovský zákulisné aktivity akcionárov českej spoločnosti Economie ako 100-percentného vlastníka HN. Ako zdôraznil, akcionári spoločnosti Theben, ktorá vlastní HD, sa mienia presadzovať na mediálnom trhu aj naďalej.
(TASR)