NITRA (SME - or) - "To je krásna agresívna jazda. Pridaj Peťo, nedaj sa, ukáž tomu slimákovi, zablokuj ho, dobre, dobre, výborne si ho odstavil. Len tak pokračuj. Ešte pár metrov a si v cieli jasná jednotka," týmito a podobnými výkrikmi sa moderátor jednej detskej televíznej relácie na stanici VTV snažil povzbudzovať jedenásť a dvanásťročných chlapcov. Tí v jednej popoludňajšej relácii súťažili v počítačovej hre, v ktorej sa pretekali na autodráhe. Princíp hry spočíval v tom, že aktéri sa mali čím skôr dostať do cieľa. Moderátor chlapcov priam nabádal na agresivitu, na zámerné škodenie tomu druhému. Karin Jaššová z Ústavu didaktickej techniky Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre na medzinárodnej vedeckej konferencii Škola a učiteľ v treťom tisícročí pedagógov upozornila na denný negatívny vplyv televíznych programov, ktoré sú plné násilia. Nejde pritom len o večerné programy, ale aj o relácie určené detskému recipientovi, v ktorých sa tiež násilie využíva ako hlavná myšlienka programu. K. Jaššová hovorí, že ak sa dieťa vyzýva na agresívne správanie, ono sa požiadavke nielen podriadi, ale osvojí si ju aj v iných činnostiach bežného života. Deti si zafixujú, že agresívnym správaním si ľahšie vydobyjú svoje požiadavky a potreby. Docent Gabriel Švejda, vedúci Katedry pedagogiky na Juhočeskej univezite v Českých Budějoviciach, spomenul príklad novej českej hudobnej skupiny, ktorá v svojich pesničkách namiesto propagácie násilia spieva o láske a citoch. Kritici sa nazdávali, že skupina prepadne, deťom sa to však páči, lebo zrazu vnímajú aj niečo iné a spoznávajú, že svet nie je založený len na páchaní zla. "Deťom treba v škole nastaviť zrkadlo, v ktorom by videli aj kladného hrdinu," povedal pre SME docent Švejda.