Podľa Materáka by televízia nemala byť zadarmo

BRATISLAVA (SME - ir, SITA) - Približne 700 miliónov korún ročne stráca Slovenská televízia vinou neplatičov koncesionárskych poplatkov. Tento stav by mala riešiť novela zákona o výbere poplatkov. Spoločnú kampaň k novému zákonu začala Slovenská televízia

(STV) a Slovenský rozhlas (SRo) včera v relácii O päť minút dvanásť. Ústrední riaditelia oboch médií Milan Materák a Jaroslav Rezník ml. odpovedali na otázky súvisiace so zmenami v zákone. "Bude záležať na ľuďoch, ako pochopia zmysel zákona. Očakávame však, že by sme pomocou neho mohli získať 450 až 500 miliónov," povedal pre SME M. Materák. Približne 10 percent užívateľov verjnoprávnych médií je zo sociálnych dôvodov oslobodených od platenia poplatkov. Podľa Materáka nie je správne, že táto časť obyvateľstva má možnosť sledovať televíziu a rozhlas zadarmo. "Médiá nie sú súčasťou sociálnej siete, preto by za týchto občanov mal poplatky hradiť nejaký orgán v rámci sociálneho systému," uviedol. Ako dodal, tento nedostatok by mal v roku 2000 riešiť nový zákon o verejnoprávnych médiách. Vedúca odboru práce s verejnosťou STV Lujza Kittlerová uviedla, že druhá etapa kampane by sa mala začať 1. augusta, keď zákon o koncesionárskych poplatkoch vstúpi do platnosti. Minulý týždeň schválila vláda novelu zákona, ktorou zavádza povinnosť pre všetky fyzické a právnické osoby platiť koncesionársky poplatok za príjem STV a SRo. Občania budú platiť nezmenenú sumu 75 korún mesačne za STV a 30 korún za SRo. Firmy a samostatne zárobkovo činné osoby zaplatia 375 korún za televíziu a 150 korún za rozhlas. Zákon stanovuje, že rodina zaplatí len jeden koncesionársky poplatok bez ohľadu na počet prijímačov. Podľa odhadov počet neplatičov stúpol v minulých rokoch až na jeden milión. Kým v roku 1993 prispievalo na STV takmer 1,3 milióna občanov, v roku 1998 to bolo len 972 889.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 231
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 979
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 991
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 951
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 821
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 454
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu