V kúpeľoch ovplyvňujú návštevnosť kosovské udalosti

BRATISLAVA (SME - ru) - Vplyv udalostí spojených s náletmi NATO na Juhosláviu, ktorý sa odráža na obavách zahraničných klientov prísť na Slovensko - lebo ho mylne považujú za krajinu ležiacu blízko vojnového teritória - sa prejavuje aj na obsadenosti ...

BRATISLAVA (SME - ru) - Vplyv udalostí spojených s náletmi NATO na Juhosláviu, ktorý sa odráža na obavách zahraničných klientov prísť na Slovensko - lebo ho mylne považujú za krajinu ležiacu blízko vojnového teritória - sa prejavuje aj na obsadenosti menších slovenských kúpeľov. "Evidujeme mierny pokles záujmu najmä Nemcov," informoval nás Miloš Matej, riaditeľ štátneho podniku Slovtermae, do ktorého pôsobnosti patrí posledný slovenský neprivatizovaný kúpeľno-liečebný dom - Diamant v Dudinciach. Kapacitu má 150 lôžok a väčšinu klientely tvoria Rakúšania, Nemci a Dáni. "Nie že by nás nevedeli teritoriálne zaradiť, ale skôr je to pocit človeka vo všeobecnej rovine typu - ak by sa malo v Európe niečo zomlieť, tak nechcem byť mimo domova. "V Termálnych kúpeľoch Sklené Teplice je obsadenosť mája a apríla zhruba na úrovni vlaňajška. "Zahraničných pacientov tu však zatiaľ rátame len na desiatky," uviedol vedúci obchodného úseku Karol Magula. Ako hovorí, podľa viacerých signálov sa v Nemecku prejavuje reakcia na kosovské udalosti aj tým, že ľudia sa odkláňajú od dovolenky pri Jadrane a hľadajú náhradu. Slovensko vraj má ako náhradná krajina dobrý zvuk. "Rozbehli sme reklamnú kampaň prostredníctvom nemeckej agentúry Schulze Werbung, ktorá svojim 3600 klientom rozoslala on-line stránky propagujúce rekreačné pobyty aj v našich kúpeľoch," konštatuje, "konkrétni záujemcovia sa potom už kontaktujú s nami. Ale prejaví sa to zrejme až na rok." Pred dvoma týždňami sa v Sklených Tepliciach zrekreovala skupinka šiestich Američanov, podnikateľov, ktorých sem pritiahol minuloročný klient. Pobyt dokonca zachytili aj na video. "Pacienti, ktorí sú spokojní so službami, sa vracajú," komentoval to K. Magula.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu