Korenistým čiernym humorom sa Juhoslovania pokúšajú vyrovnať s už dva mesiace trvajúcou vojnou v ich krajine. Pozoruhodný je napríklad názov jasných lepiacich pások, ktorými sú krížom-krážom oblepené okná domov obyvateľov Srbska i susednej Čiernej Hory, aby stíhačky NATO vedeli rozoznať civilné oblasti od vojenských cieľov. Srbi účelovo využili názov populárneho operačného systému firmy Microsoft a nazvali tieto fluorescenčné pásky jednoducho Windows 99. Odpoveď na otázku, aká je najkratšia cesta z Belehradu do hlavného mesta Vojvodiny Novi Sad, znie: "Pôjdete vlakom smerom na juh do čiernohorského prístavu Bar a preplavíte sa cez Jadranské more do talianskeho mesta Bari. Tam nasadnete na ďalší vlak, ktorý ide do Aviana (najväčšej leteckej základne NATO) a odtiaľ už letí lietadlo každých 30 minút."
Niektoré vtipy súvisia s takzvanou "špeciálnou výrobou" v niektorých továrňach, ktoré pod maskou produkcie pre bežnú spotrebu v skutočnosti vyrábajú zbrane a vojenskú muníciu. Jeden vtip hovorí o staršom zamestnancovi továrne špeciálnej výroby, ktorá je evidovaná ako výrobca vysávačov. Pri odchode do dôchodku občan dostane od podniku pozornosť v podobe vysávača, len si ho musí doma zložiť. Ten sa o to márne pokúša: "Skladal som to presne podľa priloženého návodu, ale nech sa snažím, ako chcem, zakaždým to vyzerá ako kalašnikov." Bohatým zdrojom vtipov sa stal zásah údajne neviditeľného amerického lietadla, ktoré zostrelila srbská strana ešte na začiatku leteckej kampane: "Prepáčte, nevedeli sme, že je neviditeľné," znie jeden zo sloganov vytlačených na tisíckach tričiek a odznakov, ktoré nosí dnes už takmer celá Juhoslávia. (TASR)