ujúci dotácie presadzuje inú filozofiu ako cenový odbor. V praxi sa to prejavilo tak, že zrušenie dotácií na teplú vodu je v mnohých prípadoch nerealizovateľné, lebo početní výrobcovia tepla nemajú oddelené meranie vykurovacieho tepla a tepla používaného na ohrev vody. Ide vraj minimálne o 10 % výrobcov. Dôležitejšou skutočnosťou, ktorá marí rozhodnutie o zrušení dotácií, sú však ceny teplej vody. Riaditeľka odboru cien MF A. Nováková sa síce nechcela veľmi vyjadrovať, predsa však stručne uviedla: "Okresné úrady nemôžu konať v súvislosti so zrušenými dotáciami na teplú vodu, lebo sa čaká na rozhodnutie vlády. Tá musí rozhodnúť o takej úrovni cien teplej vody, aby to bolo únosné." Na otázku, či rozhodnutie o zrušení dotácií nebolo unáhlené, riaditeľka zareagovala, "to nechcem komentovať". Do 1. apríla sa cena teplej vody odvíjala od ceny vykurovacieho tepla. Ako sme sa dozvedeli od výrobcov, vtedy bolo všetko v jednom balíku, na ktorý sa vzťahovali štátne dotácie a stanovená maximálna cena tepla. Po oddelení tepla na vodu by preň už mala platiť výrobná cena. Problém je však v tom, že výrobné ceny teplej vody by boli pri jednotlivých výrobcoch veľmi rozdielne. V bytovkách je cirkulačný systém, voda tam koluje v potrubí a sú väčšie straty ako tam, kde je "odpúšťací" systém. Nik nevie, aká by mala byť cena teplej vody. Podľa niektorých signálov sa vraj uvažuje aj o zrušení zrušenia dotácií na teplú vodu.