ickej obce trápi Tomáša skutočnosť, že absolventi bakalárskeho štúdia majú problém nájsť si zamestnanie primerané ich kvalifikácii. "Žiaľ, bakalár sa ešte stále berie ako nedokončený vysokoškolák," priznal Ftáčnik a dodal, že snahou ministerstva je dosiahnuť pevnejšie zakotvenie tohto pojmu v rámci legislatívy o vzdelaní a zamestnanosti, tak ako je to bežné vo vyspelých európskych krajinách. Diskusia sa často menila na apely, aby vysoké školy dostávali viac peňazí na vedecko-výskumnú činnosť. Prof. P. Pelikán z Chemickotechnologickej fakulty STU porovnal výšku štátnych príspevkov na Slovensku a v Českej republike. Kým v Čechách vlani dostali podľa neho vysoké školy na vedeckú činnosť asi jednu miliardu českých korún, na Slovensku to bolo len 30 miliónov. "Ak sa výška štátneho príspevku radikálne nezvýši, dá sa predpokladať úplný kolaps vedeckej činnosti," varoval prof. Pelikán. Minister Ftáčnik by chcel v budúcom roku odstrániť tento problém zriadením tzv. nadrezortnej grantovej agentúry, ktorá by riadila rozdeľovanie zvýšených štátnych príspevkov podľa kvalitatívnych výsledkov jednotlivých vedeckých pracovísk. Ftáčnik sklamal očakávania pedagógov svojimi slovami o mzdách: "V tomto roku sa v tejto oblasti príliš nepohneme. Realita je taká, že v štátnom rozpočte nie sú zapracované žiadne finančné zdroje na zvýšenie platov." V decembri tohto roku by však podľa ministra mohla vláda prijať rozhodnutie o vyplatení tzv. trinásteho platu pre pracovníkov školstva.