BRATISLAVA (SME - or) - Hovorí sa, že vysokoškolskí učitelia právnických a ekonomických fakúlt si z doučovania stredoškolákov pred prijímačkami urobili druhú živnosť, ktorá im vraj vynáša vysoké čierne zisky. Rektor najväčšej slovenskej vysokej školy - Univerzity Komenského v Bratislave - Ferdinand Devínsky sa na problém pozerá takto: "Počul som o tom, ale zatiaľ mi nikto neoznámil ani jedno meno pedagóga, ktorý by si takto privyrábal." Podľa neho, keby boli pedagógovia dostatočne ohodnotení, neboli by odsúdení na takéto ponižujúce privyrábanie si. Finančné pomery v školstve ich však na to priam nabádajú. Doučovanie je dobrou vôľou jednotlivca. Ak je ochotný do seba čosi investovať, neodsudzujem to, hovorí rektor. "Za nemorálne by som to považoval, keby sa ukázalo, že z doučovania profituje ten učiteľ, ktorý je tvorcom testov na prijímacie pohovory. Vtedy by som určite aj veľmi rázne zasiahol," tvrdí Devínsky. Podobný názor zastáva aj rektor Ekonomickej univerzity v Bratislave Juraj Stern. Dnes je už samozrejmosťou, že fakulty v predstihu zasielajú uchádzačovi kritériá prijímacej skúšky, a tak záleží len na ňom, akú prípravu si zvolí. Rektori Stern a Devínsky sa zhodujú, že súčasné maturitné vysvedčenie nie je a nemôže byť pri prijímačkách smerodajné. "Kým sa na gymnáziách nebudú vedomosti merať rovnakými štandardmi, nikto nemôže zabezpečiť objektivitu známok," tvrdí prof. Devínsky, "bez štandardov musí isté kritériá na prijatie stanoviť univerzita." Rektori Devínsky a Stern vysvetľujú, že za tejto situácie vysokým školám nezostáva nič iné, len stanoviť také vysoké kritériá, že ich zvládnu len tí najlepší. Obaja rektori však rezolútne odmietajú "šuškandu" o korupcii pri prijímačkách. Tvrdia, že pri dnešnom vyhodnocovaní cez počítače môžu takmer na 99 percent vylúčiť zasahovanie do konečných výsledkov.