Muži zápasia 5 minút čistého času, ženy 4 minúty. Ak niektorý z borcov získa ocenenie ippon (10 pomocných bodov), súboj sa končí pred časovým limitom. V prípade, že sa to ani jednému zo súperov v priebehu duelu nepodarí, rozhoduje technické ohodnotenie chvatov. Za koku získa džudista 3 pomocné body, za juko 5, za waza-ari 7. Za každý zo spomínaných chvatov však môže bodovať len raz, ak získa ocenenie koka či juko dvakrát po sebe, stále má 3, resp. 5 bodov. Dve ocenenia waza-ari sú ekvivalentom ipponu, znamenajú okamžité víťazstvo. Pretekár boduje aj nasadením držania pri boji na zemi - za 10-14 sekúnd získava ocenenie koka, za 15-19 sekúnd juko, za 20-24 sekúnd waza-ari a za 25 sekúnd držania ippon. Zvíťaziť (získať ippon) je v rámci platných pravidiel možné technicky vykonaným hodom alebo strhom, škrtením súpera, páčením alebo držaním.
TRESTY
Pri rozhodovaní o výsledku sa zohľadňujú aj tresty udelené za nešportové správanie, pasivitu, nedovolený spôsob boja, nedovolený spôsob vykročenia do autu atď. Tresty, rovnako ako technické ohodnotenia majú 4 stupne - šido (3 negatívne body), čui (5 bodov), keikoku (7) a hansoku make (10 bodov a okamžitá prehra). Platí pritom zásada stupňovania trestov, ak je napríklad pretekár potrestaný trestom keikoku, nemôže si už dovoliť ani najmenšiu chybu, lebo by nasledoval hansoku make a okamžitá prehra.
URČENIE VÍŤAZA
Ak do stanoveného limitu nik nezíska ippon, víťazom sa stáva pretekár s lepším skóre, čiže vyšším počtov pomocných bodov. Pri úplnej rovnosti rozhodujú o víťazovi rozhodcovia pomocou zástavok. Príklady: 1. modrý pretekár dosiahne 1 waza - ari, biely 3 juko - víťazí modrý (waza - ari 7 bodov, juko 5), 2. modrý: 3 koka, biely: 1 juko - víťazí biely (koka 3 body, juko 7 bodov). 3. modrý: 2 koka, 1 juko, biely: 3 koka, 1 juko - víťazí biely (pri rovnakom ocenenení rozhodol väčší počet koka).
(rh)