Najväčšími konzumentmi mlieka sú v absolútnych číslach na Slovensku ženy. Vyplynulo to z prieskumu agentúry Markant. Mlieko pije 85,5 percenta žien, 96,6 percenta detí a len 56 percent mužov. Prevažná väčšina skonzumuje mlieko do troch dní po nákupe bez ohľadu na dĺžku jeho trvanlivosti. Jedna tretina kupuje mlieko denne a tri štvrtiny ho kupujú častejšie ako raz do týždňa. Najviac opýtaných (62,5 percenta) kupuje čerstvé škatuľové mlieko, 48,3 percenta trvanlivé mlieko a len 11,7 percenta mlieko vo vrecúškach. Najčastejším dôvodom na kúpu obvyklého mlieka je jeho chuť. Z hľadiska obsahu tuku je najobľúbenejšie polotučné, potom nízkotučné, ktoré uprednostňujú ženy a dievčatá, a až na treťom mieste je plnotučné, ktoré obľubujú hlavne muži a športovci.