Informovanie o R. Schusterovi v spravodajstve Markízy má charakter propagandy, tvrdí MEMO

BRATISLAVA (SME - dam) - Občianske združenie MEMO 98 protestuje proti spôsobu, akým TV Markíza počas volebnej kampane jednostranne a nevyvážene preferuje jedného kandidáta na prezidenta SR - Rudolfa Schustera. Markíza o ňom opakovane zverejňuje v hlavnej

spravodajskej relácii pozitívne materiály s jasným podtextom humanitárneho charakteru. Podľa sociológov ide o účelové pôsobenie na city a sentiment diváka - voliča. Ako uvádza MEMO 98, niektoré časti príspevkov v prospech Schustera mali charakter propagandy. Šéfredaktor spravodajstva a publicistiky TV Markíza Ľ. Lintner nás odkázal na generálneho riaditeľa Markízy P. Ruska, ktorý však včera nebol zastihnuteľný. Nepodarilo sa nám spojiť ani s hovorcom televízie M. Arpášom. MEMO 98 sa domnieva, že autori príspevkov propagujúcich R. Schustera "si mýlia televízne spravodajstvo s politickou reklamou, ktorá je síce povolená, ale v úplne inom vysielacom čase". Podobne sa k tejto veci vyjadril ďalší z kandidátov J. Švec, podľa neho je však takáto kampaň pre Schustera kontraproduktívna. Švec sa totiž domnieva, že prezentácia predsedu SOP v Markíze je priehľadná a ľudia ju považujú za nechutnú. Podpredseda SDĽ Ľ. Andrassy vydal vo štvrtok vyhlásenie, že Markíza je súkromná televízna spoločnosť, a preto "záleží na jej majiteľoch a tvorcoch spravodajských relácií, v akom časovom rozsahu prezentujú jednotlivých prezidentských kandidátov". Rada SR pre rozhlasové a televízne vysielanie Markízu v tejto súvislosti už upozornila na opakované porušovanie zákona a napriek tomu, že prikázala o tom odvysielať oznámenie, trend podpory R. Schustera v Markíze pokračuje. Podľa vyjadrenia bývalého programového riaditeľa TV Markíza a expriateľa P. Ruska Ľuba Gregora pre Plus 7 dní sa riaditeľ TV Markíza už pred rokom a pol rozhodol urobiť "zo starého slušného pána Schustera" prezidenta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu