spravodajskej relácii pozitívne materiály s jasným podtextom humanitárneho charakteru. Podľa sociológov ide o účelové pôsobenie na city a sentiment diváka - voliča. Ako uvádza MEMO 98, niektoré časti príspevkov v prospech Schustera mali charakter propagandy. Šéfredaktor spravodajstva a publicistiky TV Markíza Ľ. Lintner nás odkázal na generálneho riaditeľa Markízy P. Ruska, ktorý však včera nebol zastihnuteľný. Nepodarilo sa nám spojiť ani s hovorcom televízie M. Arpášom. MEMO 98 sa domnieva, že autori príspevkov propagujúcich R. Schustera "si mýlia televízne spravodajstvo s politickou reklamou, ktorá je síce povolená, ale v úplne inom vysielacom čase". Podobne sa k tejto veci vyjadril ďalší z kandidátov J. Švec, podľa neho je však takáto kampaň pre Schustera kontraproduktívna. Švec sa totiž domnieva, že prezentácia predsedu SOP v Markíze je priehľadná a ľudia ju považujú za nechutnú. Podpredseda SDĽ Ľ. Andrassy vydal vo štvrtok vyhlásenie, že Markíza je súkromná televízna spoločnosť, a preto "záleží na jej majiteľoch a tvorcoch spravodajských relácií, v akom časovom rozsahu prezentujú jednotlivých prezidentských kandidátov". Rada SR pre rozhlasové a televízne vysielanie Markízu v tejto súvislosti už upozornila na opakované porušovanie zákona a napriek tomu, že prikázala o tom odvysielať oznámenie, trend podpory R. Schustera v Markíze pokračuje. Podľa vyjadrenia bývalého programového riaditeľa TV Markíza a expriateľa P. Ruska Ľuba Gregora pre Plus 7 dní sa riaditeľ TV Markíza už pred rokom a pol rozhodol urobiť "zo starého slušného pána Schustera" prezidenta.